Proposta del Ministeri d’Igualtat
La part socialista del Govern remarca que l’esborrany de la llei trans «només recull» els postulats Podem
La part socialista del Govern remarca que l’esborrany de la llei trans elaborada pel Ministeri d’Igualtat és només la proposta del departament d’Irene Montero, però no la de l’Executiu de coalició. Segons aquestes fonts, el text només recull de moment els postulats d’Unides Podem i encara ha de ser estudiat per la resta de ministeris amb competències en el tema. Així, encara s’està «treballant per modificar-lo i que passi pel Consell de Ministres al més aviat possible», recalquen.
Aquesta futura llei fa mesos que és objecte de disputa al si de la coalició entre Unides Podem i el PSOE, amb la vicepresidenta primera, Carmen Calvo, al capdavant, des que Montero va donar a conèixer el seu desig en la norma de la lliure determinació de gènere, una cosa que finalment ha inclòs i que diversos col·lectius feministes no comparteixen.
En concret, l’esborrany elimina la despatologització de la transsexualitat, cosa que permet el canvi de sexe sense necessitat de proves mèdiques o psicològiques, i recull com a únic requisit per al canvi al Registre Civil la «declaració expressa» de la persona.
Negociació Calvo-Montero
Notícies relacionadesLa número dos de Podem pretén portar l’avantprojecte de llei al Consell de Ministres en la primera quinzena de febrer, si bé les fonts consultades avisen que el text encara no ha acabat de ser tramitat dins del Govern, perquè només ha passat per Igualtat, i «només recull els postulats d’Unides Podem».
L’equip de Montero negocia aquesta norma amb Calvo, en la seva qualitat de ministra de la Presidència, Memòria Democràtica i Relacions amb les Corts, per això encara pot tenir canvis abans de la seva aprovació. En aquest context, Calvo i Montero van tenir una reunió la setmana passada per analitzar la proposta d’Igualtat de la llei trans i també la llei LGTBI, que la ministra vol impulsar conjuntament al febrer.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Les obres del Camp Nou sumen 2 milions d’euros en multes
- Ruptura Sánchez ignora el bloqueig de Junts i presentarà Pressupostos: «El Govern continuarà el seu full de ruta»
- Cimera del clima Sánchez afirma que Espanya està treballant en nous impostos als jets privats: «Qui més contamina ha de pagar, és el just»
- Possible delicte penal La Policia Nacional investigarà les obres del Camp Nou després de les denúncies de treballadors sense papers
- Inundacions recurrents El Govern i Alcanar tracen el full de ruta per expropiar les cases dels primers refugiats climàtics de Catalunya
- Investigació judicial Un exvicepresident del Barça nega davant del jutge que autoritzés comissions pel fitxatge de Malcom
