Astúries
Primera querella contra una família per no enviar els seus fills a classe amb l’argument de la Covid
Els dos germans no estan anant a l’escola i a l’institut aquest curs, a Cangas del Narcea
La Covid no és cap justificació perquè les famílies deixin d’enviar els seus fills a l’escola. Així ho entén la secció de Menors de la Fiscalia del Principat d’Astúries, que després de detectar un cas d’aquesta problemàtica que tenia a veure amb una família de Cangas del Narcea, i al fer-se els desentesos davant la instrucció perquè els dos fills reprenguessin les classes, ha acabat per presentar una querella criminal contra els progenitors. La querella s’ha presentat en un jutjat d’instrucció de l’occident asturià i seria una de les primeres querelles criminals que es donen a conèixer a Espanya per un delicte d’abandó de família o desobediència contra uns pares de dos germans que no estan anant a l’escola i a l’institut per temors relacionats amb la Covid. La querella ha sigut presentada després que els progenitors fessin cas omís dels requeriments realitzats des dels dos centres escolars i per la mateixa fiscalia, que va tenir coneixement dels fets el 30 de novembre.
En una compareixença celebrada el 14 de desembre, el fiscal va requerir als pares que complissin l’obligació de garantir l’escolaritat dels seus fills en un centre normalitzat i els va recordar que a Espanya no està permès legalment l’ensenyament domiciliari. En aquell moment se’ls va informar, a més, que l’incompliment greu d’aquesta obligació podria ser constitutiu de delicte. No obstant, finalitzades les vacances nadalenques, els menors, de 10 i 14 anys, tampoc no van acudir a classe. En data 18 i 19 de gener del 2021, respectivament, cap dels germans no s’havia incorporat a les aules, segons van informar a la fiscalía els centres escolars.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dia dels Treballadors CCOO i la UGT avisen d’un «polvorí social» a la marxa central de Màlaga
- Madrid celebra una jornada atípica sense Díaz ni els líders sindicals
- Dia dels Treballadors La pujada de preus i l’habitatge centren les reivindicacions del Primer de Maig
- Dia dels Treballadors PSC, ERC i Comuns situen la pujada salarial i l’habitatge com a prioritats
- Operació estratègica Puig reordena la cúpula directiva a l’espera de l’opa d’Estée Lauder
