A la R3 i R4
Retards a Rodalies per una «vaga de zel» dels maquinistes
Aquest dilluns al matí ha començat amb demores de mitja hora a la R3 i la R4
Les línies R3 i R4 de Rodalies acumulen retards de fins a mitja hora. Renfe ha atribuït aquests retards a una «vaga de zel instigada pel sindicat de maquinistes» per reivindicacions salarials, que provoca la supressió de trens. La companyia ha informat, per exemple, que el tren que havia de sortir de Ripoll a les 5.51 hores no ho ha fet i els viatgers hauran d’agafar el que surt a les 7.18 hores.
📢#ATENCIÓ!
— Rodalies Catalunya (@rodalies) 25 de enero de 2021
La vaga de zel instigada pel sindicat de maquinistes SEMAF per reivindicacions salarials poden produir alteracions en el servei de Rodalies.
Renfe ja avisava aquest diumenge que una «vaga encoberta» de maquinistes podia comportar alteracions en el servei de Rodalies a Catalunya aquest cap de setmana. Fonts de Renfe han explicat a Europa Press que els maquinistes que s’han afegit a la protesta ho fan per «motius salarials».
La companyia recomana als viatgers consultar la web de Rodalies per conèixer els canvis i l’estat del servei, del qual també s’informa a les estacions, els trens i els canals de comunicació de Renfe.
UGT diu que falta personal
Notícies relacionadesPer la seva banda, fonts de la secció sindical de la UGT de Catalunya a Renfe han descartat que hi hagi una vaga encoberta, i han afirmat que les alteracions es deuen a la «falta de personal per baixes i per falta de noves incorporacions».
Han defensat que els maquinistes estan treballant «complint estrictament» les seves obligacions i torns, i han explicat que, ja que el personal nou passa per un període de formació, les alteracions persistiran en el temps, segons la secció sindical.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- Paolo Cotta Ramusino, físic i matemàtic nuclear: "Perquè l’Iran no desenvolupi l’arma nuclear, Israel no ha d’agredir altres països"
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- Fitxatge polèmic Joan García s’acomiada de l’Espanyol: «Sé que aquesta decisió no serà fàcil d’entendre per a tothom. No us demano que ho feu»
- Sector bancari El BBVA acusa el Govern d’entorpir una operació «entre actors privats» per l’opa al Sabadell
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- Ple de la Cambra El Parlament ajorna la nova taxa turística i prepara una altra proposta per a la tardor