Nou decret
El Papa permet formalment més rols per a les dones a l’Església
Obre la possibilitat a què puguin servir com a lectores, escolanetes i distribuïdores de la comunió
El Papa Francesc, en un altre pas cap a la igualtat per a les dones a l’Església Catòlica Romana, va canviar dilluns la seva llei per permetre’ls formalment servir com a lectores, escolanetes i distribuïdores de la comunió.
En un decret, el Papa va formalitzar el que ja succeeix en molts països desenvolupats durant anys. Però a l’introduir el canvi en el Codi de Dret Canònic, serà impossible que els bisbes conservadors impedeixin que les dones de la seva diòcesi tinguin aquests rols.
Però el Vaticà va emfatitzar que aquests rols eren «essencialment diferents» del ministeri ordenat del sacerdoci.
Temes:
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Negociació en marxa El Govern admet el xoc amb Hisenda pel finançament i defensa que Catalunya ha de recaptar el 100% de l’IRPF