Una borrasca històrica
Sanitaris contra vent i neu
Proliferen per Twitter fotos i vídeos de metges i infermeres lluitant contra els elements per arribar als seus hospitals
Les de les fotos amb neu fins al genoll són la Teresa, l’Inma, la Irene, l’Ana, la Sofia, l’Encarni i la Caterina. «Les infermeres d’hospitalització a domicili de l’Hospital Gregorio Marañón», detalla a Twitter David García, cap de premsa del centre, entre imatges congelades més pròpies d’una estació d’esquí que de Madrid. «Han acudit a peu i en transport públic a atendre els seus pacients a casa –continua el tuit-. Incansables i imbatibles».
No és l’únic missatge d’orgull que es distingeix per les xarxes. Proliferen amb el temporal ‘hashtags’ de reconeixement –#SomosElMarañon, #SomosPuertadeHierro. Copets a l’esquena per a una infinitat de sanitaris que han fet esforços d’atleta olímpic per arribar als seus llocs de feina. «¡¡Això és vocació!!», insisteixen els tuits nevats. «No per a la vacunació, no per a la urgència, no per als laboratoris, ni les PCR», justificava algun les gestes traient pit.
«Aquesta nit han sigut molts els companys sanitaris que no han pogut tornar a casa pel temporal –ha compartit la tuitaire divulgadora Infermera Saturada– i estan doblant torn en hospitals i centres d’urgències de moltes províncies espanyoles. El relleu de la nit no ha pogut arribar, i no saben si arribarà el del matí». I comparteix un vídeo d’una companya desconeguda lluitant contra els elements. «No sé qui ets, però representes l’esperit de tota la professió. Una infermera no s’atura mai».
Notícies relacionadesLuchando contra los elementos y poniéndose en riesgo para poder relevar y ayudar a sus compañeras del Hospital Puerta de Hierro.
— Enfermera Saturada 🦖 (@EnfrmraSaturada) 9 de enero de 2021
No sé quién eres, pero representas el espíritu de toda la profesión. Una enfermera no se detiene nunca.
Querida compañera desconocida: gracias. pic.twitter.com/P7NMdeqXEE
«Després de 17 quilòmetres de pura neu, una hora i tres quarts –relata en un altre vídeo un resident del Puerta de Hierro alçant els seus bastons d’esquí-, puc dir que he arribat a l’hospital i que puc fer la guàrdia». El vídeo porta ja més de 160.000 reproduccions.
¡¡Esto es vocación!! Nuestro resi de Cirugía Torácica y Cardiaca que, además de ser un gran médico, es un super atleta!
— Paz Maese (@pmaese) 9 de enero de 2021
Una vez más, JUNTOS, saldremos de esta! #SomosPuertadeHierro#Filomena pic.twitter.com/wOBNEF4eu2
I aquesta és la Teresa, tornant a casa. «Poc els hem aplaudit», conclou el tuit.
Esta es Teresa, enfermera que le ha tocado noche en el Gregorio Marañón, volviendo a casa. Poco les hemos aplaudido pic.twitter.com/M9Ig2luRwD
— Carlos Hernández (@dosabrazos) 9 de enero de 2021
- Del 6 al 9 de maig Grans xollos de marca: torna el festival d’‘outlets’ més gran d’Europa a una hora de Barcelona
- Prensa Ibérica celebra a Madrid la gala dels premis Valor i Servei
- Moreno xoca amb l’esquerra en sanitat i habitatge i evita Vox
- ERC fixa les seves quatre condicions per als pressupostos
- Mor Carlos Garaikoetxea, lehendakari després del franquisme
