Iniciativa original

«Compra la meva germana»

Un publicista valencià «ven» en un anunci les qualitats de la seva germana per ajudar-la a trobar feina en un moment difícil

«Compra la meva germana»
2
Es llegeix en minuts

«Fa 25 anys que soc en això de la publicitat. He venut de tot: aliments, cervesa, mobles... fins i tot bancs. Però tinc una espineta clavada, la meva germana necessita una ocupació i jo no l’he pogut ajudar». Són les primeres línies després d’un «Venc la meva germana» en gran, en lletres verdes fosforescent sobre un fons negre que circula a xarxes socials com LinkedIn, una publicació que mostra la situació del mercat laboral.

L’autor d’aquest anunci virtual és Rafael Pomares, un publicista valencià, que va engegat la seva pròpia campanya sense que la seva germana Mari Carmen en sabés res. «Em vaig quedar impactada», afirma ella després d’assabentar-se’n. «Volia ajudar-la perquè la situació és complicada», diu el Rafa, que assenyala que ha aconseguit el seu objectiu «a mitges».

«Ha provocat expectació i s’ha mogut perquè la fórmula ha fet gràcia, però encara no hi ha hagut cap oferta de feina en ferm», afirma el Rafa. Fins a 243 comentaris a LinkedIn i més de 8800 interaccions entre compartits i m’agrada. En els comentaris molts donen l’enhorabona, ànim i hi ha fins i tot qui mostra un possible interès a contractar-la. «Tant de bo sortís», diu ell.

Les qualitats de l’aspirant

La Mari Carmen explica amb la seva pròpia veu algunes de les característiques que l’anunci diu sobre ella. «Vaig estudiar psicologia, però mai he pogut exercir», explica. Els seus 53 anys s’han dedicat principalment a les cures. Dels seus fills primer i de persones grans després, això últim «sense contracte i sense cotitzar, sempre informal». I entre mig, d’ella mateixa i dos càncers de mama, l’últim d’ells acabat durant el confinament.

Notícies relacionades

Admet que el seu somni és «una feina de dilluns a divendres, amb contracte, amb un sou, amb un període de vacances i cotitzant, això sí que seria un luxe». No obstant, lamenta, «mai m’han ofert res». «He arribat a proposar a residències que si podia anar com de pràctiques, a observar i aprendre, totalment gratis, però ni això», afirma.

Entre les qualitats que destaca l’anunci hi ha que la Mari Carmen «té amb escreix totes les competències que qualsevol empresa pot demandar» tals com «intel·ligència emocional i adaptació al canvi», «iniciativa per tirar endavant quan les coses es posen difícils», «compromís» o «lleialtat». «Ella només demana una feina digna i a mi em faria feliç que la meva sigui més útil del que mai ho ha sigut».