Fallada de seguretat

Spotify reinicia contrasenyes dels usuaris després de detectar una filtració de dades

Va quedar exposada informació de registre de persones als socis comercials, com l’adreça de correu

1
Es llegeix en minuts

Spotify ha reiniciat la contrasenya d’alguns usuaris després de detectar una filtració de dades personals als socis comercials, si bé ha afirmat que no han detectat accessos no autoritzats a aquesta.

La companyia ha reconegut en un ‘email’ enviat als afectats que la informació que van compartir per al registre a la plataforma ha sigut inadvertidament exposada» als socis comercials, com ha recollit TechCrunch.

La vulnerabilitat que ho ha provocat va ser identificada per Spotify el 12 de novembre, tot i que creuen que n’hi ha hagut des de principis del mes d’abril. La companyia assegura que va actuar tot just detectar-la, i que ja ha sigut corregida.

Fallada de seguretat

Per aquest problema de seguretat, es va exposar informació de registre de l’usuari als socis comercials, com l’adreça electrònica, el nom d’usuari, la contrasenya, el gènere i la data de naixement. Es tracta d’informació personal que la companyia, diu a la carta, no és accessible de forma pública.

Notícies relacionades

Spotify ha contactat amb els seus socis comercials perquè, en cas d’haver accedit a aquesta informació, l’eliminin. També ha reiniciat les contrasenyes dels usuaris, als quals insten a canviar la clau d’accés, especialment si comparteixen credencials amb altres serveis.

Indica, a més, que no tenen constància d’accessos no autoritzats a la informació, però demanen als usuaris que estiguin atents, i que si troben alguna cosa sospitosa ho notifiquin a la companyia.