als 93 anys
Mor l'exalcalde de Nova York David Dinkins
Es va convertir en el primer i únic alcalde afroamericà de la ciutat dels gratacels durant la dècada de 1990
undefined55968296 files in this file photo taken on november 3 1993 new york201124073526 /
David Dinkins, que es va convertir en el primer i únic alcalde afroamericà de la ciutat de Nova York durant la dècada de 1990, va morir dilluns.
Tenia 93 anys. L’assistent de salut de Dinkins el va trobar inconscient al seu apartament dilluns a la nit, van informar ‘NBC New York’ i el ‘New York Post’.
Dinkins va néixer el 1927 a Trenton, Nova Jersey. Va assistir a la Universitat de Howard i a la Facultat de Dret de Brooklyn. Finalment va arribar a Harlem, el barri històricament negre a l’alt Manhattan, on va ascendir a les files de la política local.
A Harlem, Dinkins va formar part d’un grup d’agents del poder negre, conegut com la ‘Banda dels Quatre’, que també incloïa el congressista Charles Rangel, Percy Sutton i Basil Paterson, el pare del futur governador de Nova York David Paterson.
En la carrera per l’alcaldia del 1989, Dinkins va derrotar l’alcalde demòcrata en funcions Ed Koch, i Rudy Giuliani, un fiscal republicà que tornaria per derrotar Dinkins quatre anys després. «Estenc el meu més sentit condol a la família de l’alcalde David Dinkins i als molts novaiorquesos que el van estimar i van recolzar», va dir Giuliani a Twitter. «Va donar gran part de la seva vida al servei de la nostra gran ciutat».
- Ni caminar ni anar al gimnàs: l’exercici que Harvard recomana a partir dels 55 anys per envellir millor
- El funeral per la víctima de la Baells es farà aquest dissabte 25 dies després de trobar el cos
- "Soc 'Trementinaira' com la besàvia i ho escric amb 'a' perquè em dona la gana"
- La visita papal Sor Lucía Caram: “Vaig preguntar si Lleó XIV podia beneir les nostres ambulàncies per a Ucraïna i em van respondre que sí en menys de 24 hores”
- Els Agents Rurals denuncien un home per fer servir un detector de metalls a Argençola
