crisi de la Covid-19
Les bones notícies d'avui 2 de novembre en la lluita contra el coronavirus

coronavirus-mexico-interno-covid
Espanya i la resta de països del món s’escarrassen en la lluita contra la Covid-19. Tot i que el coronavirus causa cada dia noves víctimes i les xifres de contagiats continuen augmentant, els esforços internacionals i la lluita diària del personal sanitari i els científics també donen bones notícies.
Aquestes són les informacions positives relacionades amb la crisi sanitària que EL PERIÓDICO vol destacar en aquesta jornada del 2 de novembre:
Vacuna a Espanya al març
Notícies relacionadesLa vacuna que Espanya ha adquirit en la prevenda, dissenyada per la Universitat d’Oxford i la farmacèutica AstraZeneca, podria començar a distribuir-se «a finals del primer trimestre de l’any que ve». Així ho ha afirmat el director de l’àrea d’Investigació i Desenvolupament d’Oncologia de la companyia, Josep Baselga, en una entrevista concedida aquest mateix dilluns al matí a RAC-1. Si el compost aconsegueix l’aprovació de les autoritats sanitàries, l’expert indica que a principis del 2021 hi podrien haver uns tres mil milions de dosis en circulació.
Baixa el risc de rebrot i es registren menys contagis a Catalunya
«De moment, sembla que anem bé». Així ho va dir el director de la Unitat de Seguiment de la Covid-19 a Catalunya, Jacobo Mendioroz, aquest dilluns en roda de premsa per analitzar la situació epidemiològica. Salut ha notificat en les últimes 24 hores 3.500 nous contagis de coronavirus, uns 2.000 menys que els registrats dies enrere. El risc de rebrot també ha retrocedit 54 punts i s’ha situat en 835 (per sobre de 200, el risc és «molt alt», així que la situació dista de ser encoratjadora) i la velocitat de transmissió (o Rt) ha baixat a 1,12 (fins que no se situï per sota d’1 la pandèmia no estarà en regressió).
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»