Avís groc
La pluja i el vent posen aquesta tarda en alerta Barcelona i Girona
Les precipitacions continuaran a Catalunya aquest dimecres

zentauroepp48583287 barcelona 11 06 2019 lluvia en barcelona pla a sant jaume 190611095813 /
La zona costanera de Barcelona i el litoral sud de Girona estan aquest dimarts en avís per pluges, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i el Meteocat. També alerta que es podrien acumular fins a 40 litres en 12 hores durant la tarda en regions de Guipúscoa i Navarra.
13/10 00:06 #AEMET actualiza #FMA en Cataluña. Activos HOY y MAÑANA. Nivel máx amarillo. Imagen del mapa de avisos en vigor a las 00:06 . Para ver una tabla de avisos actualizada haga CLIC EN LA IMAGEN o visite https://t.co/VSmZUB8rNB https://t.co/Fcdyb3PxFe
— AEMET_Cataluña (@AEMET_Cat) 12 de octubre de 2020
⚠ Actualitzat l'avís de Situació Meteorològica de Perill (#SMP)⚠
— Meteocat (@meteocat) 13 de octubre de 2020
➡ Possibilitat de precipitació >20 mm/30 min.
➡ Comarques del nord-est i litoral central.
➡ Entre dimarts 18.00 h i dimecres 12.00 h.
Els detalls a: 👇 pic.twitter.com/rxYmjArNDp
A partir de la tarda s'esperen xàfecs al nord-est que localment podran ser forts. Teniu tots els detalls a: https://t.co/dvBoqBQmJb pic.twitter.com/dYOOd5mm1a
— Meteocat (@meteocat) 13 de octubre de 2020
Guipúscoa i Navarra estaran en alerta des de les 12.00 hores d’aquest dimarts, mentre que Barcelona i Girona entraran en avís groc des de les 18.00 hores, en què es poden acumular fins a 30 litres en 12 hores. Totes aquestes províncies seguiran en alerta dimecres, quan també s’esperen precipitacions.
Dimecres s'espera una jornada amb ruixats i tempestes sobretot al quadrant nord-est. A partir de llavors la inestabilitat tendirà a minvar. pic.twitter.com/J2OQ6cSpwr
— Meteocat (@meteocat) 12 de octubre de 2020
A la resta d’Espanya, l’Aemet preveu cel ennuvolat o cobert al nord peninsular, amb precipitacions al Cantàbric i al Pirineu occidental, que seran més febles a Galícia, al nord-est de Castella i Lleó, al nord del sistema Ibèric i al Pirineu oriental.
No es descarten pluges també de forma dispersa al sistema Central i a la resta del sistema Ibèric. Aquestes precipitacions podrien ser localment persistents al Cantàbric i de neu al Pirineu, per sobre d’una cota que anirà baixant dels 1.800 metres a uns 1.500 o 1.600 metres.
A la tarda, al nord-est de Catalunya
Notícies relacionadesAl final del dia, s’esperen xàfecs i tempestes al nord-est de Catalunya i no es descarten que ocorrin també a les Illes Balears. A les dues zones podrien ser localment forts.
La resta de la Península tindrà un cel poc ennuvolat o clar amb temperatures màximes en descens al terç nord-oest i en ascens en general a la resta. Les mínimes tendiran a pujar, tot i que baixaran al quadrant sud-oest i a Melilla.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos