22 set 2020

Anar al contingut

PRIMERS CASOS

Una conductora d'Uber acusada d'homicidi involuntari després d'un accident en un cotxe autònom

L'automòbil circulava a Tempe, Arizona, en el marc d'un programa de proves del sistema de conducció automàtic

Agencias

Una conductora d'Uber acusada d'homicidi involuntari després d'un accident en un cotxe autònom

Seth Wenig

La conductora d’un vehicle autònom d’Uber implicat en un accident mortal el març del 2018 a Arizona, al sud dels Estats Units, va ser acusada d’homicidi involuntari per la justícia nord-americana.

La dona es va declarar no culpable, va precisar un comunicat de les autoritats locals difós dimarts.

L’automòbil circulava a Tempe, Arizona, en el marc d’un programa de proves del sistema de conducció automàtic desenvolupat per Uber quan la conductora va atropellar una vianant que travessava la ruta a peu, de nit, al costat de la seva bicicleta.

«Quan un conductor pren el volant d’un cotxe, té la responsabilitat de controlar i conduir aquest vehicle en tota seguretat i respectant les lleis», va remarcar la fiscal del comtat, Allister Adel.

Principal responsable

L’agència a càrrec de la seguretat dels transports als Estats Units va estimar a finals del 2019 que la conductora del vehicle era la principal responsable del xoc, ja que es va distreure amb el telèfon mòbil en el moment de l’accident. Però l’agència també va qüestionar Uber.

Tot i que els radars del volant van detectar la víctima 5,6 segons abans de l’impacte, el ‘software’ no estava programat per reconèixer-la com a vianant, ja que estava fora d’un encreuament per a vianants, va dir l’agència.

L’accident, al costat dels que impliquen als automòbils Tesla equipats amb un ‘software’ d’ajuda a la conducció, van forçar la majoria de les empreses implicades en la tecnologia de conducció automàtica a reavaluar els seus sistemes de seguretat.

Temes: Uber Cotxes