davant l'avenç de la Covid
Euskadi estudia restablir l'estat d'emergència sanitària
Si la gravetat de la situació epidemiològica segueix creixent al ritme actual, amb 569 nous positius per Covid-19 en les últimes 24 hores
Varios clientes en una terraza en el centro de Bilbao, este lunes, 11 de mayo, primer día de la fase 1. /
El Govern basc està analitzant la possibilitat de restablir l’estat d’emergència sanitària, ja decretat al mes de març passat, si la gravetat de la situació epidemiològica a Euskadi continua creixent al ritme actual, amb 569 nous positius per la Covid-19 en les últimes 24 hores.
«Si la gravetat porta el ritme que manté ara, seria el moment de declarar-la [l’emergència sanitària]», ha assenyalat la consellera de Salut, Nekane Murga, en una conferència de premsa aquest dijous.
Notícies relacionadesLa consellera ha afirmat que el virus «segueix guanyat terreny» a Euskadi i ha dit que la comissió de seguiment de la Covid-19, reunida aquest matí sota la presidència del ‘lehendakari’, Iñigo Urkullu, ha constatat la «gravetat» de la situació, especialment a Biscaia.
Per això, la consellera es reunirà aquesta tarda amb el diputat general de Biscaia, Unai Rementeria, per analitzar la possibilitat de posar en marxa noves accions per frenar l’avenç de la Covid-19.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Necrològica Mor als 86 anys Lluís Permanyer, periodista i cronista de Barcelona
- Barcelona, protagonista L’històric Forn de Sarrià renaixerà gràcies al Forn de Cabrianes
