en menys de dos mesos
Sparrow, la tortuga careta alliberada a Cadis, arriba a Itàlia
L'exemplar va aparèixer en una platja amb un traumatisme cranioencefàlic després de xocar amb un barco
Sparrow, la tortuga careta trobada a la platja de la Victoria de Cadis i alliberada a Tarifa al juny, ha arribat a l’illa italiana de Sardenya, segons registren els sistemes de seguiment que la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Desenvolupament Sostenible el va instal·lar per comprovar l’èxit de la seva cura.
L’animal, en perill d’extinció, va aparèixer amb un traumatisme cranioencefàlic després de xocar amb un barco i va ser traslladada des de la platja fins al Centre de Gestió del Medi Marí Andalús (CEGMA) a Algesires.
Després de diversos mesos de recuperació, la tortuga, un exemplar mascle i adult, va ser alliberada el 25 de juny en aigües del Parc Natural de l’Estret, on se li va incorporar una marca de satèl·lit cedida pel Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, per tenir-la localitzada.
De Màlaga i Alacant a Mallorca
Després del seu alliberament, el periple de Sparrow l’ha portat a Màlaga (entre el 26 i 29 de juny), a creuar Almeria (del 29 al 4 de juliol), Múrcia (del 4 al 9 de juliol) i Alacant (9 i 10 de juliol).
D’allà va arribar a l’arxipèlag balear, on va tocar l’illa de Mallorca el 15 de juliol, i després de diversos dies va iniciar un viatge que la va portar fins a Sardenya el 6 d’agost, que és l’últim informe rebut.
La tortuga careta és una espècie omnívora amb una dieta molt variada que s’alimenta especialment de mol·luscos bivalves (closques), gasteròpodes com els cargols de mar marins o crustacis com crancs o gambes, a més de peixos, meduses, corals o cogombres de mar.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"