Des d'aquest dimecres
Les Balears tanquen els dos carrers amb més festes per a turistes
La mesura es pren després de les aglomeracions dels últims dies
zentauroepp54086554 police officers wearing protective masks patrol in the quiet200713123718 /
El Govern balear ha ordenat aquest dimecres el tancament de tots els establiments de comerç, oci i restauració de dos carrers de la platja de Palma (les anomenades carrers ‘de la Cervesa’ i ‘del Pernil’ i Punta Balena a Magaluf per evitar el turisme incívic i els seus possibles efectes en la pandèmia, una mesura que avançava aquest dimarts el ‘Diario de Mallorca’, del grup Prensa Ibérica.
«No volem turistes incívics a les nostres illes, que no vinguin», ha assegurat el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, en un roda de premsa en què ha explicat que la prohibició entra en vigor aquest mateix dimecres, quan es publiqui la resolució de la consellera de Salut, Patricia Gómez.
«Que no vinguin perquè no van poder fer el que consideraven que es podia fer a les illes», ha insistit en declaracions a Efe i ha recalcat que «uns quants no poden fer malbé la imatge» de les illes. «Tenim una situació sanitària extraordinària que no ens ho pot permetre», ha dit Negueruela, que ha afegit que al Govern no «li tremolarà el pols» si ha d’estendre aquesta prohibició a altres zones.
El turisme d’excessos
Notícies relacionadesLes zones afectades per la restricció són les mateixes on s’aplicava el decret contra el turisme d’excessos aprovat fa mesos. «No permetrem aquest descontrol», ha afirmat.
Negueruela, la consellera d’Administracions Públiques i Modernització, Isabel Castro, i la directora general de Turisme, Rosana Morillo, s’han reunit aquest dimecres amb representants de les patronals CAEB i PIMEB i de CCOO i UGT per analitzar la situació derivada de les aglomeracions ocorregudes en determinades zones turístiques de les Balears en els últims dies.
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
