Marxa enrere pels rebrots
Coronavirus: suspesos els vis a vis i els permisos a la presó de Ponent (Lleida)
El centre aplicarà les mateixes mesures que durant l'estat d'alarma mentre la comarca estigui confinada
zentauroepp5390116 centre penitenciari de ponent la ma ana tony alcantara180801095618 /
Un altre pas enrere a Lleida. La Generalitat ha suspès les visites de locutori, els vis a vis i els permisos de sortida al Centre Penitenciari de Ponent (Lleida) mentre duri el confinament de la comarca del Segrià.
La Conselleria de Justícia ha explicat en un comunicat aquest dilluns que les famílies dels presos tampoc podran anar a la presó per portar-hi paquets ni fer transferències de manera presencial.
Com ja van fer totes les presons catalanes durant l’estat d’alarma, la presó de Ponent compensarà la falta de visites amb videotrucades, i els presos podran fer el doble de trucades de l’habitual (20 en lloc de 10 per setmana).
També s’han ajornat els permisos aprovats per als presos que ja han complert la primera quarta part de la pena, i també se suspenen els trasllats amb origen o destinació a aquesta presó.
Vuit funcionaris i un pres, encomanats
A Catalunya hi ha 27 funcionaris de presons malalts de coronavirus, 8 d’ells treballadors del Centre Penitenciari Ponent, i 5 presos malalts en total, un d’ells ingressat a la infermeria d’aquesta presó.
Els nous presos que ingressin al centre hauran de passar 14 dies de quarantena, i també ho faran els que en surtin per anar al jutjat, a l’hospital o a treballar.
La presó també ha suspès les activitats amb entitats i voluntaris per limitar les entrades i sortides de persones.
Al centre de menors, també sense sortides
El centre educatiu de justícia juvenil El Segre, a Lleida, també ha suspès totes les visites presencials, i a canvi ha donat als interns fins a 20 trucades o videotrucades setmanals.
Per parlar amb els seus advocats, els menors hauran de fer-ho per videoconferència i, si no és possible, amb mascareta i una mampara al mig.
Al centre de menors també s’han suspès els permisos de sortida i les activitats laborals i formatives, però no les activitats escolars d’estiu ni les activitats esportives.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
