manifestació
Els veïns del Montseny denuncien la massificació «insostenible» del parc
Alerten que s'hi organitzen carreres de cotxes i motos a «hores intempestives» i que s'hi han registrat agressions
Aquest dissabte desenes de veïns de localitats pròximes al Montseny s’han manifestat a Sant Esteve de Palautordera i a Campins per denunciar la massificació «insostenible» al parc natural, i han reclamat més civisme als visitants que acudeixen a la zona amb cotxe, que han augmentat considerablement en les últimes setmanes. Aquest primer cap de setmana d’estiu i de ‘nova normalitat’, també s’ha registrat un augment «significatiu» de banyistes a la Costa Brava, però sense aglomeracions.
«Això s’ha convertit en un parc temàtic on es convida tothom a fer el que li doni la gana», ha afirmat a l’agència ACN el president de la Coordinadora per a la salvaguarda del Montseny, Carles Lumeras.
Tall d’accessos
Els concentrats, que han creat la plataforma SOS Montseny per buscar solucions i han tallat durant cinc minuts algunes vies d’accés al parc, afirmen que des de fa tres setmanes, coincidint amb la desescalada del desconfinament, l’afluència massiva s’ha fet «insostenible». Asseguren que fins i tot s’organitzen carreres de motos i cotxes a «hores intempestives» i que s’han registrat diverses agressions a la zona.
Notícies relacionadesSegons Lumeras, la saturació del parc és «freqüent des de fa anys. El que no és habitual és que es vinguin 30, 40 o 50 motos o cotxes esportius a fer carreres a hores intempestives de la matinada o de la nit».
«Sense límit de visitants, ni restricció de velocitat, ni llei de protecció del parc, només ens queda defensar-lo a peu de carrer», es podia llegir en els fullets informatius que han repartit els prop de 60 manifestants, segons els organitzadors de la protesta. La concentració es repetirà el 27 de juny que ve.
- Accident de trens La jove embarassada a l’UCI després de l’accident a Adamuz dona a llum
- Curiositats del món animal Ni se sent abandonat ni li és igual: això sent el teu gat quan te’n vas de casa, segons la ciència
- Festival Barnasants Martirio: «El meu personatge surt de mi i mai m’ha dit el que he de fer»
- Barcelonejant La gala que reuneix el repertori més variat de vips de totes les gales
- Nous models de turisme L’intercanvi de cases per vacances es quintuplica des del 2020: «No només estalvies, viatges d’una altra manera, vius la vida d’altres»
