NOU CAS
França denuncia la mort a trets d'un os al Pirineu
L'animal va ser abatut a Ariège, al departament d'Occitània

oso muerto car 1200
La ministra francesa de Transició Ecològica, Élisabeth Borne, ha denunciat a les xarxes socials la troballa a Ariège, Pirineu francesos, del cadàver d’un os abatut a trets, i va anunciar que l’Estat interposarà una denúncia.
«L’os és una espècie protegida, aquest acte és il·legal i profundament condemnable. El delegat del Govern s’ha desplaçat fins al lloc. L’Estat interposarà una denúncia», va indicar Borne en un missatge a Twitter, acompanyat d’una foto de l’animal mort.
L’associació Pays de l’Ours-Adet, que lluita per la tornada i la preservació dels ossos al Pirineu, també ha denunciat el crim a les xarxes, on va indicar que acudirà igualment a la justícia. «Ningú té dret de vida o mort sobre la població d’ossos. Renunciar a reemplaçar aquest os seria donar raó als caçadors furtius», va escriure l’associació a Facebook.
Per reforçar la presència de l’espècie al Pirineu, pràcticament extinta a finals dels anys 1980, les autoritats van iniciar un treball de reinserció als dos costats de la frontera amb l’acceptació del govern espanyol, francès i andorrà. En el dia d’avui compta amb uns 50 exemplars.
Problemes amb els ramaders
Però la presència dels ossos s’ha convertit en un polèmic motiu de discussió entre els països, especialment amb ramaders i pastors que denuncien, també del costat espanyol, una incidència sovint fatal en els seus ramats.
D’altra banda, els defensors de la introducció de l’os diuen que la cohabitació és possible.
Notícies relacionadesEl crim es coneix més dos mesos després de la mort a la Vall d’Aran de l’os Cachou, de cinc anys, fill de Balou, introduït el 2006, i sobre el qual reposaven expectatives de millora de les condicions genètiques i demogràfiques de la població pirinenca de plantígrads, segons les organitzacions ecologistes.
Diverses organitzacions van reclamar una necròpsia de l’animal però el Jutjat que porta el cas ha decretat el secret de sumari.
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- Museu tancat aquest diumenge Atracament exprés al Louvre: uns assaltants roben joies de Napoleó en set minuts a plena llum del dia
- Fenomen social Arriben les ‘tradwives’ penedides: «Jo només mostrava les bondats de la vida domèstica, però allò era una presó»
- Entrevista Janet Sanz: «Si alguna cosa he fet ha sigut recuperar el somni de Cerdà d’una ciutat saludable»
- Corresponsabilitat: «¿Quants homes hi ha en el grup de WhatsApp de la vostra escola?»
- L’ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Assemblea de Compromissaris: la UEFA volia castigar el Barça sense jugar la Champions una temporada, segons revela Laporta
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Estudi científic Deixar de fumar frena el deteriorament cognitiu que provoca el fum, millora la memòria i contribueix a la fluïdesa verbal
- La caixa de ressonància La música puja i, per tant, els preus també ho faran