L'ONU adverteix que hi ha més de 820 milions de persones famolenques al món
Nacions Unides avisa que un total de 49 milions de persones podrien caure aquest any en la pobresa extrema a causa de la crisi desencadenada per la pandèmia de la Covid-19

zentauroepp53457906 grafcat6703 barcelona 18 05 2020 voluntarios del banco d200609195543 /
Un total de 49 milions de persones podrien caure aquest any en la pobresa extrema a causa de la crisi desencadenada per la pandèmia de la Covid-19, ha advertit el secretari de les Nacions Unides, António Guterres, que ha instat a recolzar les cadenes alimentàries, reforçar els sistemes de protecció social per a la nutrició i invertir en un món més sostenible, inclusiu i respectuós amb el medi ambient.
«Els nostres sistemes alimentaris estan fallant i la pandèmia de la Covid-19 està empitjorant encara més les coses. Si no s’adopten mesures immediatament, cada vegada està més clar que hi haurà una emergència alimentària mundial imminent que podria tenir repercussions a llarg termini per a centenars de milions de nens i adults», ha dit Guterres en un missatge de vídeo difós aquest dimarts.
La intervenció del màxim responsable de l’ONU, en la qual ha recordat que hi ha més de 820 milions de persones famolenques malgrat que «al món hi ha aliments més que suficients per alimentar la població de 7.800 milions de persones», ha coincidit amb la publicació d’unes breus recomanacions sobre estratègies polítiques per esmorteir l’impacte de la Covid-19 en la seguretat alimentària i la nutrició.
«Actuar ara»
«Cada punt percentual menys en el producte interior brut global significa 700.000 nens més amb retard en el creixement [...] Hem d’actuar ara per evitar els pitjors efectes del nostre esforç per controlar la pandèmia», ha dit Guterres.
Per intentar revertir aquests efectes, l’ONU demana als països que se centrin «on el risc és més greu».
Notícies relacionadesFinalment, Guterres ha demanat als països de l’ONU que inverteixin en futur i transformin «els nostres sistemes alimentaris per construir un món més inclusiu i sostenible».
Sobre aquest aspecte, Nacions Unides remarca que «la inversió accelerada en la transformació dels sistemes alimentaris hauria de ser un pilar de la resposta a la Covid-19 amb l’objectiu d’aconseguir un impacte immediat per mantenir i millorar els mitjans de vida, mentre ens preparem per a un sistema alimentari més inclusiu, ambientalment sostenible i resistent».
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- EL PAPER DEL PSOE "Persones jurídiques es podrien haver lucrat"
- Els efectes de la dana L’Audiència de València confirma investigar l’excap d’Emergències
- Investigació El TSJ d’Extremadura veu frau de llei en l’aforamentde Gallardo
- El Govern de Mazón xifra el pla de reconstrucció en 29.000 milions
- Moviments precongressuals Gamarra deixa la secretaria general del PP però seguirà en la direcció