LA DESESCALADA A BCN
Trilla defensa que la regió metropolitana avanci de fase «en bloc»
El cap d'Epidemiologia del Clínic es pronuncia sobre la possibilitat d'una desescalada asimètrica
Veu «inevitables» un cert nombre de contagis però apunta que la clau és que siguin «controlables»
zentauroepp32398548 antoni trilla200317080807
El cap d’Epidemiologia de l’Hospital Clínic, Antoni Trilla, ha opinat que l’ideal és que tota la regió metropolitana de Barcelona avanci de fase de desescalada «en bloc» en lloc de fer-ho de manera asimètrica. Trilla argumenta que amb la gran mobilitat que hi ha entre Barcelona ciutat i les regions metropolitanes Nord i Sud hi hauria «més riscos i més complicacions, sobretot d’ordre pràctic».
En declaracions a Catalunya Ràdio, Trilla ha assenyalat que el Departament de Salut que dirigeix Alba Vergés «està sent molt prudent admetent que hi ha dificultats per regular aquesta mobilitat», que és la clau tenint en compte que els indicadors evolucionen bé.
«Hi haurà un període d’estancament i la gent veurà que la regió de Barcelona serà l’única que queda, però la qüestió és arribar bé», ha subratllat Trilla, que considera «inevitable» que es mantingui un cert nombre de contagis, però ha apuntat que l’important és controlar-los. Així, creu que és important poder detectar els nous contagis, aïllar-los i evitar que hi hagi «una gran allau de nou i hàgim de córrer i tornar a confinar».
Respecte als primers resultats de l’estudi de seroprevalença, el doctor Trilla ha indicat que aquest 5% era més o menys la xifra que esperaven, que «no és gaire diferent de la que comuniquen altres països»
Sobre les persones que tenen símptomes durant molts dies, Trilla ha afirmat que «en el moment en què es pugui fer, tots els hospitals tindran unitats especialitzades en aquests casos i probablement s’hauran de fer proves més sofisticades i valorar exactament quin és el dany» que s’ha produït, si és que hi ha dany.
Notícies relacionades
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- "Volíem aprofitar les onades"
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Obituari Mor Carles Vilarrubí, empresari i exvicepresident del Barça, als 71 anys
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Estil de vida El secret de la longevitat de Lewandowski per seguir a l’elit amb 37 anys: «No és el que faig ara, sinó el que he fet els últims 10 anys»
- Nous hàbits de criança Anar al col·le amb bolquers, pijama o talons de ‘Frozen’: la falta de límits familiars tensa la gestió de l’aula a infantil
- Nous hàbits de criança Mireia Miralpeix, mestra d’Infantil: «Els nens agraeixen els límits, no poden carregar amb el pes de decidir quan es treuen el bolquer»
- Obituari Carles Vilarrubí, l’empresari català amant del cine i la gastronomia que va plorar pel Barça
- Conseqüències del temporal Un edifici de Santa Coloma de Gramenet, desallotjat d’emergència dissabte per les pluges
