DESPRÉS DE LA FILTRACIÓ D'UNA CARTA
Agents dels Mossos reben citacions per fer-se el test del coronavirus
La cúpula policial va exigir en un document a què ha tingut accés EL PERIÓDICO la realització de les proves

segea53313910 09 04 2020 una agente de los mossos d esquadra protegida con200504152954 /
Agents dels Mossos d’Esquadra ja estan rebent des d’aquest dimarts citacions a través del correu electrònic per assistir a centres hospitalaris per fer-se el test de detecció de la Covid-19. La cúpula de la policia va exigir les proves en un document a què ha tingut accés EL PERIÓDICO.
La Conselleria d’Interior de la Generalitat ha rebut la comunicació del Departament de Salut, l’autoritat sanitària competent, que ha de permetre reprendre les proves PCR als més de mil policies que són a casa per falta de tests.
Les proves es faran de forma descentralitzada al territori a través de la infraestructura de les regions sanitàries del sistema públic de salut.
Document
Notícies relacionadesLa cúpula dels Mossos d’Esquadra ha exigit la «necessitat de resoldre de manera immediata la realització de tests a través d’un sistema que garanteixi la continuïtat d’aquestes proves al llarg de la crisi sanitària», segons un document a què ha tingut accés aquest diari i firmat pel mateix cap del cos, Eduard Sallent.
L’escrit resumeix la reunió que dilluns van mantenir els comandaments policials per valorar la situació actual. Dilluns una associació professional de comissaris de la policia de Catalunya va protestar en el mateix sentit. Després de la difusió d’aquest document, la Conselleria d’Interior va informar que havien rebut la comunicació de Salut que ha de permetre reprendre els tests als Mossos que estan de baixa de durada superior a 14 dies.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Activista social Mor d’un infart el president de la Taula del Tercer Sector, Enric Morist
- Electricitat Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Celebració especial Dia de la Mare: 30 frases i imatges per desitjar feliç dia a la mare
- Gran ensurt a La Gayola