DADES DEL DIA
El nombre de persones curades supera ja els 100.000 casos
Es registra un petit repunt en les morts i els contagis diaris per coronavirus
El 54% dels diagnosticats (més de 114.000 persones) han sigut hospitalitzats des de l'inici de l'epidèmia
Espanya ha batut diversos rècords nefastos en l’expansió del coronavirus. Amb 209.465 diagnosticats (37.994 professionals sanitaris) i 23.521 morts, és el país europeu amb més afectats i el segon, per darrere d’Itàlia, amb més víctimes mortals. Si bé, el balanç del Ministeri de Sanitat ofereix aquest dilluns una bona notícia. Ja hi ha més de 100.000 persones curades, en concret 100.875, amb 2.144 altes noves.
Això significa que Espanya és un dels països amb «més índex de curats», segons ha destacat el ministre de Sanitat, Salvador Illa. I l’objectiu en aquesta setena setmana de confinament és que l’increment continuï de manera «sostinguda» i l’increment dels nous contagis «es mogui entorn d’1%».
Aquest dilluns l’augment és del 0,9%, amb 1.831 nous positius, fet que suposa un petit repunt respecte a diumenge, de 102 casos. Si bé, és el segon còmput diari més baix des del 16 de març, abans que es decretés l’Estat d’alarma. I, en el cas de morts, també hi ha un petit increment. En les últimes 24 hores s’han produït 331 morts, 43 més que diumenge. Si bé, obviant aquell dia, la xifra registrada és la més baixa des del 20 de març, ja que segueix per sota de les 350 defuncions.
Les capacitats sanitàries
Per això, segons Illa, l’epidèmia està «en uns marges de control», cosa que ha contribuït que que «les capacitats sanitàries» permetin que, davant de qualsevol «incidència» en la desescalada que es concretarà aquest dimarts i que ja ha començat amb les sortides permeses als nens, «hi hagi capacitat de reacció».
Referent a això, el balanç del Ministeri de Sanitat informa per primera vegada des de fa diverses setmanes de quantes persones han requerit hospitalització i ingrés a l’uci des de l’inici de l’epidèmia. El recompte va deixar d’incloure aquestes dades a causa que algunes comunitats autònomes van deixar de notificar-les de manera acumulada, cosa que va motivar que el Govern publiqués una ordre en el BOE per mirar de posar ordre, sol·licitant a les administracions territorials informació homogènia.
Els hospitalitzats
Notícies relacionadesPartint d’aquestes dades, Sanitat informa avui que 114.081 persones han requerit ser hospitalitzades, el 54% dels diagnosticats (on no s’inclou els casos lleus i sense test PCR, que és el que detecta si el virus està actiu en aquell moment). A més, 10.289 persones han requerit l’ingrés en unitats de cures intensives.
Segons el director del centre d’emergències sanitàries, Fernando Simón, aquest nombre s’ha incrementat un 2,6% en 24 hores, cosa que trencaria la tendència a la baixa dels últims dies, si bé, el 70% dels nous pacients crítics han sigut facilitats per una sola comunitat, per la qual cosa Sanitat està estudiant si es deu a un retard en la notificació o a un altre problema.
- Dia dels Treballadors CCOO i la UGT avisen d’un «polvorí social» a la marxa central de Màlaga
- Madrid celebra una jornada atípica sense Díaz ni els líders sindicals
- Dia dels Treballadors La pujada de preus i l’habitatge centren les reivindicacions del Primer de Maig
- Dia dels Treballadors PSC, ERC i Comuns situen la pujada salarial i l’habitatge com a prioritats
- Operació estratègica Puig reordena la cúpula directiva a l’espera de l’opa d’Estée Lauder
