POLÈMICA DESESCALADA
Clamor a les xarxes socials per suposats incompliments a les sortides de nens
Imatges de carrers i platges atapeïdes proliferen a Twitter amb l'etiqueta #irresponsables

zentauroepp53238359 grafcat5557 barcelona 26 04 2020 varias familias pasean 200426185947 /
Milers de ciutadans han denunciat en xarxes socials nombrosos casos de suposats incompliments als passejos dels nens, permesos des d’avui diumenge a tot Espanya com a primera mesura cap al desconfinament.
Más de 20000 muertos, millones de personas quedándose en casa confinados por más de 40 días, médicos policías y trabajadores partiéndose la puta cara por nosotros y luego tendréis los huevos de decirnos que los adolescentes somos unos irresponsables #irresponsables pic.twitter.com/L44yUYTljU
— 𝕁𝕠𝕤𝕚𝕥𝕠🌵 (@Jositx_) 26 de abril de 2020
En algunes de les imatges, per exemple, es pot veure la plaça de Felipe II de Madrid plena de menors amb patinets o bicicletes, en altres, parcs omplerts també de nens jugant al futbol, o, fins i tot, platges com les de Masnou o la Barceloneta com si fos directament l’inici de l’estiu.
També els adults apareixen retratats en moltes de les imatges penjades, en les quals es veuen pares i mares parlant en grup, alguns compartint banc o agrupant-se també mentre passegen els seus respectius gossos.
Sota l’etiqueta #Irresponsables només a Twitter s’han publicat 123.000 tuits fent al·lusió a aquestes suposades infraccions, tot i que molts d’aquests missatges repliquen les mateixes fotos i vídeos que reprodueixen moments en què no es compleixen les mesures de seguretat imposades pel Govern, especialment la de la distància social.
Malgrat aquestes denúncies, el ministre de sanitat, Salvador Illa, ha assegurat que les recomanacions perquè els nens sortissin al carrer aquest diumenge «s’estan complint de manera general» i ha dit que no ha vist les imatges d’aglomeracions que s’estan difonent a través de les xarxes socials.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant
- Piera surt al carrer i apel·la a preservar la "convivència" entre les comunitats