Dret a la informació

L'AMI recorda que la llibertat de premsa i el pluralisme són pilars essencials de la democràcia

L'Associació de Mitjans d'Informació condemna tot intent de censura o limitació de la llibertat d'informació amb independència de la seva línia editorial

Lectora del diario

Lectora del diario / El Periódico

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Associació de Mitjans d’Informació (AMI) ha recordat que les llibertats d’informació i d’expressió i la llibertat de premsa són principis fonamentals de la democràcia espanyola que han de ser defensats per totes les institucions i els seus representants, especialment en un moment de crisi com l’actual, com informa el ‘Diario de Mallorca’, del grup Prensa Ibérica.

Aquesta reacció es produeix després de les recents declaracions del vicepresident segon del Govern d’Espanya, Pablo Iglesias, amb referència a una possible restricció de l’activitat informativa dels mitjans durant la crisi sanitària en funció de la seva línia editorial. En aquest sentit, l’Associació recorda que la llibertat de premsa és essencial per a la societat i que qualsevol mesura per part del poder polític tendent a exercir un control sobre els mitjans de comunicació suposaria un atemptat al sistema democràtic.

L’Associació considera que forçar els mitjans de comunicació a acudir a una única font dificultaria la seva tasca de vigilància i control dels poders públics, que és una funció essencial de la premsa per garantir la salut democràtica del nostre sistema.

L’únic límit a la llibertat d’informació és, segons una abundant jurisprudència constitucional i europea, el respecte als principis de veracitat i rellevància pública, i la seva determinació correspon exclusivament als tribunals de Justícia d’acord amb la llei.

Notícies relacionades

L’Associació de Mitjans d’Informació (AMI) condemna tot intent de control, censura o limitació dels mitjans, amb independència de la línia editorial que defensin. «L’accés a una informació veraç, independent, contrastada i plural per part dels ciutadans i la garantia de la transparència informativa, són més necessaris que mai en aquests moments de crisi i imprescindibles per protegir la societat de les falòrnies i les notícies falses; ens preocupa enormement que hi pugui haver intents de control dels mitjans de comunicació per part de representants polítics del Govern».

«Des de fa centenars d’anys els diaris hem demostrat la nostra implicació no només en la tasca d’informar veraçment, sinó en la lluita contra les notícies falses i la desinformació», assenyala Antonio Fernández-Galiano, president d’AMI. Per afegir: «Els mitjans assumim la nostra responsabilitat amb la veritat des de la nostra independència i la nostra llibertat; en cap moment tolerarem que aquesta llibertat es vegi menyscabada per un pretès interès general; la llibertat d’informació queda per sobre de qualsevol amenaça».

Temes:

Premsa