Seguretat aèria

Els incidents amb drons en aeroports es multipliquen per quatre en cinc anys

El Prat i Sabadell lideren la llista d'aeròdroms amb alertes per culpa dels minihelicòpters

GRAF2772. MADRID, 17/04/2019.- Los ocho drones de la Dirección General de Tráfico (DGT) han comenzado ya a estar plenamente operativos por vez primera para vigilar todas las carreteras españolas, principalmente las convencionales, y transmitir imágenes al centro de gestión de este organismo, coincidiendo con la operación de Semana Santa. Responsables de la DGT han presentado este miércoles el funcionamiento de estos aparatos y su capacidad para grabar a grandes distancias y transmitir imágenes del estado de la circulación de las carreteras, cualquier tipo de incidencias como accidentes y toda clase de infracciones incluidas el uso del móvil al volante y la no utilización del cinturón de seguridad. EFE/ Chema Moya

GRAF2772. MADRID, 17/04/2019.- Los ocho drones de la Dirección General de Tráfico (DGT) han comenzado ya a estar plenamente operativos por vez primera para vigilar todas las carreteras españolas, principalmente las convencionales, y transmitir imágenes al centro de gestión de este organismo, coincidiendo con la operación de Semana Santa. Responsables de la DGT han presentado este miércoles el funcionamiento de estos aparatos y su capacidad para grabar a grandes distancias y transmitir imágenes del estado de la circulación de las carreteras, cualquier tipo de incidencias como accidentes y toda clase de infracciones incluidas el uso del móvil al volante y la no utilización del cinturón de seguridad. EFE/ Chema Moya / Chema Moya (EFE)

2
Es llegeix en minuts
Efe

 L’Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa) ha constatat que en els últims cinc anys els incidents produïts per drons als aeroports de tot Espanya s’han multiplicat per quatre, al passar de 40 casos el 2015 a 163 el 2019, amb un total de 470 en tot el lustre.

Aquestes dades es troben en el document que ha aportat Aesa com a resposta a les preguntes sobre l’ús de drons fora de la seva zona permesa i les sancions que han comportat aquestes pràctiques que va formular al Govern el senador Fernando Clavijo, membre de Coalició Canària.

Segons la informació, a què ha tingut accés Efe, hi ha hagut un total de 470 incidents produïts per drons als aeroports i zones aèries protegides d’Espanya des del 2015.

Tendència creixent

Mentre que aquest primer any es van registrar 40 incidents ocasionats pel mal ús d’aquests aparells, la xifra es va multiplicar per quatre i va arribar als 163 el 2019. Així mateix, es veu aquesta tendència creixent durant tot el lustre, amb 57 incidents el 2016, 90 el 2017 i 114 el 2018.

L’aeroport barceloní del Prat ha sigut el que més incidents amb drons ha registrat en aquests anys, amb 86 casos, seguit del de Madrid-Barajas, amb 52; el de Sabadell, amb 46, i el d’Eivissa, amb 36.

Quant a les sancions per l’ús de drons en espai aeri restringit, se n’han imposat 333 des del gener del 2015 fins al mateix mes del 2020, i és Madrid la zona amb més multes, amb 45, seguida molt de prop per Barcelona, amb 44.

No obstant, Barcelona ha sigut la província amb l’import de sancions més altes, amb un total de 153.140 euros, i a Madrid és de 105.368 euros.

Pel que fa a la resta de províncies, destaquen Santa Cruz de Tenerife, amb 29 sancions traduïdes en 63.720 euros, i Alacant, amb 16 multes per un import total de 55.400 euros. La suma de totes les províncies arriba gairebé a un milió d’euros en sancions a drons en aquests últims anys.

Làsers que enlluernen els pilots

D’altra banda, el document també recull un total de 2.564 incidents causats per llums reflectors que posen en risc la visió dels pilots en els últims cinc anys.

El 2015 es van documentar 720 casos d’ús de làsers als aeroports, mentre que el 2019 el nombre va disminuir gairebé la meitat, fins a 355 incidents, que juntament amb els 594 del 2016, els 499 del 2017 i els 382 del 2018 confirmen una tendència a la baixa.

Notícies relacionades

L’aeroport de Barcelona torna a ser el que més incidents ha recollit, amb 293, seguit del de Palma de Mallorca, amb 283, tot i que aquest últim destaca en la reducció d’aquests successos, ja que el 2015 va tenir el registre més gran d’Espanya amb 116 casos i el 2019 els va reduir fins a 26.

Quant a les sancions, el document detalla que se n’han imposat cinc durant aquests anys: tres a les Balears, una a Las Palmas i una altra a València, per un import total de 33.300 euros. 

Temes:

Drons Aeroports