POBLACIÓ DE RISC

Un 'equipo A' per inspeccionar els aïllaments a les residències

Samur, bombers, UME i Policia Municipal comproven la quarantena als centres madrilenys de gent gran i donen pautes mèdiques i de desinfecció al personal

zentauroepp52945812 ume residencia200327160739

zentauroepp52945812 ume residencia200327160739 / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

Madrid s’ha posat les piles per controlar l’estat en què estan les residències de gent gran de la comunitat, un dels blancs preferits de les crítiques contra la manera d’abordar la pandèmia del coronavirus. Un equip multidisciplinari format per sanitaris del Samur-Protecció Civil, Bombers de Madrid, Unitat Militar d’Emergències (UME) i Policia Municipal està revisant les residències de gent gran de la capital més afectades pel coronavirus per comprovar si estan realitzant bé els aïllaments i donar pautes mèdiques i de desinfecció al personal, ha informat aquest dilluns Emergències Madrid.

Luis Rodríguez, supervisor del Samur-Protecció Civil, ha explicat que tenen dues funcions principals. La primera és comprovar que hi ha hagut una bona sectorització, és a dir, que han separat a l’anomenada ‘zona roja’ els malalts i a la ‘zona verda’, que és la neta, hi ha els que estan sans, perquè d’aquesta manera no s’encomanin uns a d’altres.

Aquest equip multidisciplinari ha estat, per exemple, a la residència Monte Hermoso, amb més de mig centenar de morts. Rodríguez ha indicat que està ben organitzada, tot i que hi ha personal de baixa. «Recolzem l’equip mèdic sobre necessitats de material, personal, EPIs i el recolzem en qüestions mèdiques si ens ho demanen. També mesures d’asèpsia, antisèpsia, com tenir cura de cada un dels elements», ha afegit.

Inspecció exhaustiva

Per la seva banda, Miguel Seguí, supervisor de Bombers de l’Ajuntament de Madrid, ha explicat que comproven la capacitat física d’allotjar els residents, quants positius i negatius hi ha, els simptomàtics dels que no ho són. «S’inicia un procés de sectorització o aïllament i els donem unes pautes per seguir amb garantia uns processos de descontaminació i equipament de protecció», ha indicat.

Notícies relacionades

Finalment, Seguí ha assenyalat que estan col·laborant dins del Pla Territorial de Protecció Civil de la Comunitat de Madrid (Platercam) i estan realitzant una revisió contínua «per planejar solucions que facin viables algunes de les residències amb més problemes».