LA LLUITA CONTRA EL COVID-19
La Xina comença a comptabilitzar els casos asimptomàtics de coronavirus
Hi ha por que amb la relaxació del confinament milers de persones que no presenten símptomes tornin a escampar el virus sense saber-ho
People practise social distancing as they queue to enter a supermarket, as the spread of coronavirus disease (COVID-19) continues in Beijing, China March 31, 2020. REUTERS/Thomas Peter /
Una vegada que semblen tenir els contagis per coronavirus sota control, les autoritats sanitàries de la Xina han començat aquest dimecres a comptabilitzar els casos asimptomàtics. Aquesta nova mesura pretén tranquil·litzar l’opinió pública que tem que hi hagi ciutadans escampant el virus sense saber que estan infectats. Aquest dimecres, el país ha registrat un sol cas de contagi local a la província meridional de Guangdong, i 35 arribats des de l’estranger.
El nombre total de casos importats ha ascendit a 806 i s’han localitzat 26 casos sospitosos, tots ells pertanyents a persones que van arribar a la Xina des d’altres països.
La Xina, origen de la pandèmia, ha aconseguit pràcticament eliminar els contagis locals i ha començat a relaxar les mesures de confinament i mobilitat a les zones focus del Covid-19, la ciutat de Wuhan i la seva província, Hubei. No obstant, al país hi ha preocupació pel fet que el final de l’aïllament suposi que milers de persones infectades sense saber-ho –els casos asimptomàtics i que, per tant, no han sigut sotmesos als tests de diagnòstic– tornin a les seves rutines diàries i comencin a circular, començant de nou el cicle de contagis.
Fins ara la Xina no ha fet públiques les xifres dels contagis asimptomàtics coneguts i, per tant, no estan incloses en les dades oficials. No obstant, el diari ‘South China Morning’ Post assenyala, citant documents oficials classificats, que els casos asimptomàtics en serien més de 40.000.
Por dels casos ocults
En un esforç per eliminar la por de casos ocults de coronavirus, el Govern xinès ha ordenat a les autoritats sanitàries posar la seva atenció a localitzar casos asimptomàtics i informar-ne a l’Administració.
Notícies relacionadesEls primers a fer-ho han sigut les autoritats de la província de Liaoning, que aquest dimecres han informat que fins al 31 de març hi havia un total de 52 persones infectades sense símptomes. La província de Hunan ha informat de quatre casos, tots importats.
La Comissió Nacional de Salut començarà a informar de tots aquests casos aquest mateix dimecres. Hi ha un debat entre els experts sobre com són aquests casos sense símptomes, però la comissió ha tancat l’assumpte anunciant que tots aquests casos passaran una quarantena de 14 dies.
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Conflicte Sally Rooney podria ser arrestada per delicte terrorista després de mostrar el seu suport a Palestine Action
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Foc Detingut un menor de 17 anys com a presumpte autor de vuit incendis forestals a Santiago
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- 147 anys La Colla Jove de Tarragona venç el mite del pilar de 8 a la plaça de les Cols en un Sant Magí històric
- EL FUTUR DEL ‘9’ Lewandowski entra al seu quart (i últim) capítol amb el Barça
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Foc Detingut un menor de 17 anys com a presumpte autor de vuit incendis forestals a Santiago
- Conflicte Sally Rooney podria ser arrestada per delicte terrorista després de mostrar el seu suport a Palestine Action
