ALARMA A MADRID
La Comunitat autoritza 5,2 milions per a la compra urgent de material sanitari
El Consell de Govern ja ha aprovat un total de 47,3 milions d'euros per a articles de protecció i assistència
La presidenta de la Comunidad de Madrid, Isabel DÃaz Ayuso, durante su discurso en el acto de homenaje a las vÃctimas del conflicto armado de Colombia, en la Real Casa de Correos de la Puerta del Sol, en Madrid a 27 de noviembre de 2019. /
El Consell de Govern de la Comunitat de Madrid ha autoritzat aquest dimecres una despesa de 5,2 milions d’euros per a l’adquisició de divers material sanitari de protecció i assistència per fer front a l’evolució del coronavirus. N’ha informat el vicepresident regional, Ignacio Aguado, en un vídeo difós als mitjans de comunicació, després de la reunió dels membres de l’Executiu que s’ha celebrat per videoconferència.
És una nova despesa que s’afegeix a les autoritzades en setmanes anteriors. El Consell de Govern ja ha autoritzat més de 47,3 milions d’euros per a l’adquisició de diferent material sanitari. La setmana passada es va donar llum verda a 23,8 milions d’euros per a respiradors mecànics i un altre tipus d’equipament sanitari d’alta tecnologia.
Aquestes adquisicions formen part del marc de l’acció del Govern autonòmic per protegir la seguretat i salut dels ciutadans davant d’aquesta pandèmia, i en compliment de les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut i el Ministeri de Sanitat.
Emergència declarada
Igual com s’ha vingut realitzant en els últimes reunions del Consell, per a l’adquisició d’aquest material, la Comunitat de Madrid, a través de la viceconsellera d’Assistència Sanitària, ha aprovat una declaració d’emergència que permeti l’adquisició d’aquests recursos per tramitació també d’emergència.
Com recorda la Comunitat de Madrid, «la pandèmia ha suposat canvis extrems en les condicions de vida a escala mundial, i ha generat una emergència sanitària desconeguda fins al moment, que ocasiona efectes alarmants que afecten l’economia i els nivells de benestar dels ciutadans i la ràpida evolució dels quals va obligar a la declaració de l’estat d’alarma el passat 14 de març».
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Inscripcions obertes L'energia, l'oci i el turisme centren les I Jornades Empresarials i Econòmiques de Tarragona d'EL PERIÓDICO, aquest 11 de maig
- Gran projecte de reurbanització Licitades les obres del carril bus a la Via Augusta de Badalona que han de completar la reforma urbanística del centre
- Nova instal·lació L'única pista de gel fixa de Barcelona obre avui: preus, horaris i ubicació
- Successos Els Mossos busquen el violador d'una menor el cap de setmana passat al Raval
