TRACTAMENT «PREVENTIU»

La Generalitat impulsa un assaig clínic per tractar persones grans amb coronavirus

En el projecte hi participen l'equip del doctor Oriol Mitjà, l'IrsiCaixa, l'Hospital Germans Trias i Pujol i la Fundació Open Arms

GRAF2495. CELANOVA (OURENSE), 27/03/2020.- Los casos por coronavirus en residencia de Celanova ascienden a 62. La residencia San Carlos de Celanova ha registrado 31 nuevos casos positivos de ancianos además de 17 trabajadores, convirtiéndose en uno de los principales focos de coronavirus en Galicia. En la imagen, trabajadores sanitarios trasladan hoy viernes a ancianos que han dado positivo en el test de coronavirus, desde la residencia de mayores San Carlos de Celanova a la residencia de Baños de Molgas. EFE/Brais Lorenzo

GRAF2495. CELANOVA (OURENSE), 27/03/2020.- Los casos por coronavirus en residencia de Celanova ascienden a 62. La residencia San Carlos de Celanova ha registrado 31 nuevos casos positivos de ancianos además de 17 trabajadores, convirtiéndose en uno de los principales focos de coronavirus en Galicia. En la imagen, trabajadores sanitarios trasladan hoy viernes a ancianos que han dado positivo en el test de coronavirus, desde la residencia de mayores San Carlos de Celanova a la residencia de Baños de Molgas. EFE/Brais Lorenzo / Brais Lorenzo (EFE)

1
Es llegeix en minuts

El Govern ha impulsat un assaig clínic per oferir als avis que viuen en residències un «tractament preventiu» contra el coronavirus. Així ho ha indicat aquest dimecres l’Executiu català en un comunicat, en què es detalla que es tracta d’un projecte en què participa l’equip del doctor Oriol Mitjà (forma part de l’estructura de la Fundació Lluita contra la Sida, que presideix el doctor Bonaventura Clotet), en col·laboració amb l’IrsiCaixa, l’Hospital Germans Trias i Pujol i la Fundació Open Arms.

La nota de premsa assenyala que diumenge es va formar el personal de l’oenagé Open Arms i es va mantenir «el primer contacte» amb les residències; dilluns es van fer les primeres proves pilot en quatre residències, i ahir dimarts es van efectuar en vuit centres més.

Darunavir, medicament contra el VIH

Als malalts amb coronavirus de les residències se’ls subministra Darunavir, un medicament contra el VIH que busca reduir la quantitat de virus en sang. A les persones que han estat en contacte estret amb l’encomanat se’ls administra un tractament profilàctic a base d’hidroxicloroquina, medicament que acostuma a utilitzar-se contra la malària.

L’assaig clínic en qüestió té l’aval de la Conselleria de Salut i l’Agència Espanyola de Medicina i s’implementa en coordinació amb l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Les residències, prioritàries

Notícies relacionades

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha informat d’aquest projecte en el marc d’una reunió amb l’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACCRA), en què també han participat els consellers Chakir el Homrani i Meritxell Budó, i el comissionat pel desplegament de l’autogovern, Pau Villòria.

En la trobada, Torra ha afirmat que «les residències són una de les màximes prioritats i preocupacions del Govern».