crisi del Covid-19

Les tres bones notícies en la lluita contra el coronavirus d'avui, 30 de març

zentauroepp52969537 coronavirus hospital clinic200330134635

zentauroepp52969537 coronavirus hospital clinic200330134635 / HOSPITAL CLINIC BARCELONA

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

Espanya i la resta de països del món s’escarrassen en la lluita contra el Covid-19. Tot i que el coronavirus causa cada dia noves víctimes i les xifres d’encomanats continuen augmentant, els esforços internacionals i la lluita diària del personal sanitari i els científics també donen bones notícies.

Aquestes són les tres informacions positives relacionades amb la crisi sanitària que EL PERIÓDICO vol destacar en aquesta jornada del 30 de març:

1. Un nou dispositiu respiratori tracta el Covid-19 fora de l'uci

Enginyers britànics i alemanys han aconseguit fabricar, en menys d’una setmana, un dispositiu que permet als pacients infectats de coronavirus ser tractats fora de la unitat de cures intensives (uci), ha anunciat aquest dilluns la University College London (UCL) en un comunicat.

2. El descens més important de contagis a Itàlia

Una llum d’esperança s’ha encès aquest dilluns a Itàlia al conèixer el balanç diari que ofereix el servei de Protecció Civil. Segons aquestes dades, en 24 hores s’han registrat al país 1.708 nous contagis, cosa que suposa 2.107 nous positius menys que el dia anterior, amb la qual cosa l’augment de contagis segueix el seu alentiment situant-se en el 4,2% (ahir era del 5,6%).

Notícies relacionades

Una altra dada molt reconfortant és la de la xifra de pacients recuperats en un dia, que ha pujat a 1.590. No obstant, malgrat aquestes dades encoratjadores, el nombre de morts ha tornat a pujar respecte al dia d’ahir, amb 812 noves morts. En total, ja han mort 11.591 persones i el nombre d’encomanats ja va pels 101.739.

3. Assaig internacional amb un fàrmac per a l’artritis

L’Hospital Vall d’Hebron ha inclòs aquest dilluns el primer pacient de Catalunya amb Covid-19 en un assaig clínic internacional. Aquest estudi està relacionat amb un fàrmac indicat per tractar l’artritis reumatoide i que pot ser que pugui ajudar a aturar la síndrome de dificultat respiratòria aguda que causa el coronavirus.