Les residències hauran de dividir els residents segons els símptomes i el contacte amb el virus
Els treballadors que es relacionin amb encomanats i que no presentin símptomes continuaran realitzant la seva tasca

residencia-mayores /
Les residències de gent gran han patit molt la crisi del coronavirus. A causa que la taxa de mortalitat és molt superior en persones de més edat, alguns d’aquests centres s’han convertit en focus on han mort un gran nombre d’ancians. Per provar d’evitar-ho, el Govern ha publicat aquest dissabte una ordre per la qual les residències hauran de separar els grans en diferents grups en funció dels seus símptomes i del seu contacte amb algú que estigui encomanat.
Així, hauran de dividir els residents en quatre grups: sense símptomes i sense contacte estret amb cas possible o confirmat de coronavirus; sense símptomes, en aïllament preventiu; residents amb símptomes i casos confirmats. Aquesta classificació s’haurà de realitzar amb caràcter urgent, com a molt en el termini d’un dia» des que s’ha publicat aquesta ordre.
Segons assenyala l’ordre dictada pel ministre de sanitat, Salvador Illa, durant els últims dies s’està observant com es va propagant el coronavirus entre persones vulnerables que es troben en residències de gent gran. Així, l’objectiu, apunten, és establir noves mesures «orientades a reduir el risc de contagi i tractar de la manera més adequada les persones que tinguin aquesta malaltia».
Treballadors per grup
Cada un d’aquests grups haurà d’estar per separat i s’assignaran treballadors a cada grup per evitar que siguin ells qui puguin portar el virus a la resta de residents. En aquest sentit, també es detalla que els treballadors que estiguin en contacte directe amb afectats per cas possible o positiu s’hauran de reduir al màxim.
L’ordre també obliga les residències a adoptar «mesures extremes de neteja» amb desinfectants recomanats per l’autoritat sanitària en tot el centre. «Si el personal sanitari mèdic, d’infermeria o d’un altre tipus ha tingut contacte estret amb un cas possible o confirmat de Covid-19 i no presenta símptomes, continuarà realitzant la seva activitat amb normalitat, així com la vigilància de símptomes», assenyala el document publicat al BOE.
Igualment, estableix que, amb caràcter general, i sempre que existeixi disponibilitat, s’haurà de realitzar la prova diagnòstica de confirmació als casos que presentin símptomes d’infecció respiratòria aguda per confirmar possible infecció per coronavirus.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?