DENÚNCIA DE LA COMISSIÓ EUROPEA
Almeida ajudarà a Brussel·les que la sentència per alta contaminació absolgui Espanya
L'alcalde de Madrid aprofitarà el viatge a la capital comunitària en què presentarà l'estratègia de sostenibilitat ambiental Madrid 360

madrid-castro
L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, ha afirmat aquest dimarts que en el viatge a Brussel·les previst per a aquest dijous, en què en presentarà l’estratègia de sostenibilitat ambiental Madrid 360, cooperarà així mateix perquè la sentència arran de la denúncia de la Comissió Europea contra Espanya per alta contaminació sigui «absolutòria».
Així ho ha indicat després d’apuntar que ja hi ha previstes una sèrie de reunions «tant amb el Comitè de les Regions com, en segon lloc, per descomptat, amb la direcció general de Medi Ambient de la Comissió Europea i també a la representació permanent d’Espanya davant de la Unió Europea».
Amb tots vol «tractar tots els aspectes relatius al plet que té en aquests moments la Unió Europea contra el regne d’Espanya». «Nosaltres volem cooperar i col·laborar decisivament perquè aquest plet acabi en una sentència absolutòria», ha manifestat davant de la premsa durant la visita a Villaverde, al parc Plata y Castañar.
Sobre Madrid 360 ha assenyalat que la presentarà a Brussel·les com una «estratègia global, que no es pot considerar de forma aïllada en cada un dels punts que la formen, sinó de manera conjunta».
Obert a suggeriments
Així, ha reiterat, com ja va fer la setmana passada després de reunir-se amb la vicepresidenta quarta i ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, que «Madrid 360 està oberta a incorporacions i millores, per descomptat». «Es tramitarà la reforma de l’ordenança de Mobilitat, hi haurà un termini d’informació pública, volem parlar amb els diferents grups municipals i que puguin aportar», ha expressat.
En aquest sentit, ha apuntat que el govern municipal no vol actuar «com una piconadora», sinó que vol que «tothom» col·labori, perquè «serà l’única manera que de veritat, de veritat, es pugui millorar Madrid 360 i pugui definitivament implantar-se».
Notícies relacionadesPer això ha puntualitzat que Madrid 360 acudeix a Brussel·les «amb la intenció de, per descomptat, incorporar qualsevol suggeriment o millora que es pugui fer a càrrec de les institucions comunitàries, del govern de la nació, els grups municipals a l’Ajuntament i els ciutadans madrilenys». Considera el regidor de la capital que el punt de partida és «bo», ja que Madrid 360 «és l’estratègia més ambiciosa que hi ha hagut mai a la ciutat de Madrid».
A més, ha carregat contra Més Madrid, formació que es troba, segons el seu parer, en «la desesperació per treure el cap en aquest tema», motiu pel qual entén que van proposar ampliar Madrid Central. «Serem seriosos, la política és ser seriosos, és fer plantejaments raonables i realistes, la política no és dos ous durs i a veure si d’aquesta manera cola i ampliem Madrid Central», ha lamentat. I és que «els madrilenys saben perfectament el fracàs de les seves polítiques mediambientals».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta revelació de secrets L’UCO no troba dades d’interès en els missatges que va esborrar García Ortiz
- Donacions El Tribunal de Comptes torna a sancionar Vox amb 862.496 euros
- Sense acord. Discrepància sobre les nuclears Els populars rebutgen el decret antiaranzels
- Tancament del congrés del Partit Popular Europeu Aznar demana que Brussel·les "asseguri" l’estat de dret a Espanya
- El cop de la guerra comercial La contracció de l’economia dels EUA redueix el capital polític de Trump