Efectes de la pandèmia
La marató de Tòquio vetarà pel coronavirus els corredors aficionats
Només 200 atletes professionals podran participar en una carrera en què hi havia 38.000 d'inscrits
marathon tokio car 1200
Els organitzadors de la marató de Tòquio han decidit permetre només la participació d’atletes d’elit i impedir la de corredors aficionats pel temor d’una propagació més gran del coronavirus al Japó, on el nombre de casos va en augment.
La marató de Tòquio, previst per al pròxim 1 de març, comptava amb uns 38.000 participants inscrits, però després d’aquesta decisió només els poc més de 200 atletes professionals del màxim nivell podrien prendre part en l’esdeveniment, segons recullen aquest dilluns els mitjans locals.
Preguntat sobre això, un portaveu del Govern de Tòquio va confirmar a Efe que l’organització s’està plantejant la mesura «perquè cal prendre mesures al més aviat possible» per motius de logística, però no va voler confirmar ni desmentir la informació.
D’altra banda, l’organització va confirmar que té previst realitzar un comunicat oficial en les pròximes hores.
La decisió arriba pocs dies després que el Govern de la capital demanés als corredors xinesos que no participessin en la cursa com a mesura per contenir la propagació del virus.
La marató de Tòquio és un esdeveniment classificatori per als Jocs Olímpics que començarà a la ciutat al juliol i alguns dels atletes nipons volen aconseguir alguna de les places en joc, entre ells Suguru Osako i Yuta Shitara.
A menys de sis mesos del començament de la cita olímpica, el brot de coronavirus Covid-19 amb focus a la ciutat xinesa de Wuhan, ja ha afectat la celebració de diversos esdeveniments esportius, tot i que tant el Comitè Olímpic Internacional (COI) com l’organització de Tòquio 2020 han reiterat que no s’ha considerat cancel·lar els Jocs.
Notícies relacionadesEl Japó havia detectat fins diumenge passat un total de 414 casos de coronavirus sota la seva jurisdicció, incloent-hi 355 contagis a bord del creuer ‘Diamond Princess’ que està en quarantena davant la ciutat de Yokohama, al sud de Tòquio, des del 3 de febrer.
El virus, que pot causar pneumònia, ha afectat ja més de 70.500 persones a la Xina, de les quals almenys 1.170 han mort.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
- A Mallorca El cas de l’Oriol, un adolescent que pateix una malaltia rara que podria revertir-se a partir del 2026
