Conflicte a l’escola catalana
Educació veu inassumible la proposta salarial dels sindicats i Ustec amenaça de portar la protesta a la visita del Papa
El Departament es presenta a la taula sectorial per negociar sobre sous amb una nova proposta una altra vegada centrada en els complements «singulars»
El Govern detalla que el nou complement per als docents dels Centres de Màxima Complexitat (CMC) beneficiaria 17.435 treballadors i seria de 139,77 euros mensuals a primària i 196,56 a secundària
Vaga de professors, en directe: última hora de la convocatòria, talls en carreteres i serveis mínims
Protesta docente este lunes frente a la Sagrada Família. /
Després de no tractar la qüestió salarial aquest dijous malgrat el compromís assumit dimecres, els representants de la Conselleria d’Educació s’han presentat a la reunió amb els sindicats d’aquest divendres amb un document de propostes de «reconeixement de la tasca docent» que continua centrant la millora salarial en diferents complements, una cosa que els sindicats ja van rebutjar. Els més destacats són l’increment del 50% als complements de tutoria (infantil, primària, ESO i Educació Especial) i en el de coordinació digital, l’increment del 25% en els complements per a les direccions dels centres i la creació de nous complements (ja recollits en la proposta rebutjada dimecres), com incentius per a la cotutoria, per a tots els docents de centres de màxima complexitat (CMC) –del qual es beneficiarien 17.435 treballadors i seria de 139,77 euros mensuals a primària i 196,56 a secundària– i per a la direcció de Treballs de Recerca (TR).
Proposta que queda molt lluny de les demandes dels sindicats de la vaga, que demanen 478 euros mensuals més per als mestres i 544 per als professors. De fet, Ustec, el sindicat majoritari a l’escola pública, fa una crida a la mobilització durant la vaga general educativa del 27 de maig i amenaça en un vídeo amb portar les protestes a la visita del Papa a Barcelona (aquest dilluns ja van bloquejar durant dues hores la Sagrada Família).
Cessió a Aspepc
El document que la conselleria ha presentat aquest divendres als sindicats – que aquests consideren gairebé un insult – recull també la reactivació del cos de catedràtics – amb la creació de 1.000 places de catedràtics (250 d’anuals entre el 2027 i el 2030)–, «reactivant una via de promoció paralitzada des del 2010» i en la qual posa especial èmfasi en sindicat Professors de Secundària (Aspepc).
Notícies relacionadesEl Departament planteja també un paquet de mesures per «avançar cap a un marc estable i global que ordeni el reconeixement de la tasca dels docents al llarg de tota la trajectòria, i que responen –diuen– a demanda de diferents col·lectius de professorat». Mesures com el reconeixement de la trajectòria «més enllà dels estadis», com la valoració de l’experiència i la formació contínua; la «progressió per retenir el professorat experimentat» i la «valoració de les funcions singulars que no tenen encaix retributiu».
2.301 nous professionals
Sobre les noves dotacions de personal, la proposta de la conselleria inclou per al curs 2026-2027 la incorporació d’un total de 2.301 nous professionals, més de 1.000 per a l’escola inclusiva, que inclouen «recolzaments per a l’educació especial, benestar emocional i personal d’integració» i 864 per al reforç de plantilles, «destinades principalment a la formació professional (FP), reducció de ràtios, nous grups de batxillerat i especialistes en Matemàtiques». Ustec demanava que fossin 6.400.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- FUTBOL La banca nega l’aval a Enrique Riquelme per optar a la presidència del Reial Madrid
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Conflicte a l’escola catalana Educació veu inassumible la proposta salarial dels sindicats i Ustec amenaça de portar la protesta a la visita del Papa
- Violència masclista Les hores prèvies al crim masclista de Figueres: un informe de lesions, una ordre d’allunyament i un agressor en llibertat
- REGULARITZACIÓ EXTRAORDINÀRIA DE MIGRANTS El Govern rep 549.506 peticions de regularització i dona permisos provisionals a 91.505 sol·licitants en els primers 35 dies
