EPIDÈMIA GLOBAL
Taiwan confirma la seva primera mort per coronavirus
Es tracta d'un taxista que patia diabetis i hepatitis B i a qui van diagnosticar el virus poc abans de morir
Les autoritats de l'illa investiguen on es va poder haver produït el contagi

23/01/2020 23 January 2020, Taiwan, Taipei: Taiwanese Health Minister Chen Shih-chung (2nd R) and members of the Taiwan Centres for Disease Control (CDC) announce the activation of the Central Epidemic Command Centre (CECC) during a press conference, to comprehensively prevent novel coronavirus pneumonia outbreak in China and ensure health of Taiwanese public. Photo: Walid Berrazeg/SOPA Images via ZUMA Wire/dpa /
Taiwan ha confirmat aquest diumenge la primera mort a l’illa per coronavirus, un home de 61 anys que va morir dissabte després d’haver sigut diagnosticat amb pneumònia i que havia sigut hospitalitzat el passat 3 de febrer, informa l’agència oficial de notícies CNA.
L’home, que patia de diabetis i hepatitis B, no havia sortit de Taiwan abans d’emmalaltir ni havia tingut contacte pròxim amb cap cas confirmat de Covid-19. Va morir dissabte després de contreure la pneumònia i li va ser diagnosticat el virus poc abans de morir.
«Podria tractar-se del primer cas transmès a escala local a Taiwan», ha assenyalat en roda de premsa el ministre de Salut taiwanès, Chen Shih-chung, que ha assegurat que investigaran a fons per trobar la font d’infecció.
Segons l’agència CNA, l’home era un taxista que atenia amb regularitat clients que viatjaven des de i cap a la Xina, Hong Kong i Macau. Les autoritats sanitàries taiwaneses estan ara verificant els seus registres mèdics, dades emmagatzemades al seu telèfon i càmeres de vigilància per determinar com es va poder haver infectat amb el virus.
Dos nous casos d’infectats
Notícies relacionadesAmb aquesta mort, fins a la data, ja són cinc els morts per coronavirus fora de la Xina continental –a Taiwan, el Japó, França, les Filipines i Hong Kong–, on va néixer el brot.
D’altra banda, Chen ha informat que aquest diumenge s’han confirmat dos nous casos de coronavirus a l’illa, amb la qual cosa el total d’infectats pel virus puja a 20 persones.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Per què dormim tan malament, quines conseqüències té l’insomni i com podem millorar el son
- Patronal Foment acusa Illa de perpetrar "una socialització de la propietat privada mai vista" amb el seu topall al lloguer de temporada
- Usurpació de l'habitatge Una dona acull una amiga a casa i acaba ocupant-li el pis amb dos homes a Barcelona
- FUTBOL El Brasil anuncia el fitxatge d’Ancelotti abans que el Reial Madrid l’acomiadi
- CITA DE LAPORTA AMB EL TÈCNIC Flick segellarà la seva renovació pel Barça fins al 2027 quan es conquisti la Lliga