informe definitiu
Brussel·les dona termini per netejar els residus nuclears de Palomares fins al 2021
La Comissió Europea demana a les autoritats espanyoles que eliminin les 40 hectàrees contaminades de plutoni

zentauroepp12112355 md66 madrid 15 01 2010 foto de archivo del 8 de marzo de200210110553
La Comissió Europea (CE) ha donat de termini a Espanya fins a finals del 2021 perquè informi dels «progressos» respecte al pla de neteja «definitiu» de les 40 hectàrees contaminades amb plutoni a la pedania de Palomares, a Cuevas del Almanzora (Almeria).
Brussel·les sol·licita a les autoritats espanyoles que completin la «recomanació» que ja va formular el 2010 per donar compliment a l’article 35 de tractat Euratom i «eliminin» la part de terra contaminat per «dipositar-lo de forma segura» en un emmagatzemament «a llarg termini».
Això es recull a l’informe definitiu, al qual ha tingut accés Europa Press, elaborat per la missió de verificació que va visitar la zona de Palomares entre els dies 18 i 20 de juny del 2019 per comprovar i fer seguiment del grau d’implementació de les recomanacions que una altra missió tècnica va fer després d’una altra visita del 2010.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)