13 d’ag 2020

Anar al contingut

INICIATIVA

El primer autobús sense conductor a Màlaga

El transport començarà a circular en els pròxims mesos connectant el port marítim i el centre de la ciutat

Efe

El primer autobús sense conductor a Màlaga

Bolufer I

El primer autobús sense conductor començarà a circular per Màlaga en els pròxims mesos i connectarà el port marítim i el centre de la ciutat, segons ha informat aquest dimecres Valentín Alonso, director general d’Avanza, el primer operador privat de transport públic per carretera.

La iniciativa, que rep el nom d’ AutoMost i en el qual el grup fa tres anys que treballa, està finançada pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI).

Circularà per les vies habituals

L’autobús, fabricat per Irizar i que circularà per les vies habituals i no per un carril específic, té una longitud de 12 metres i capacitat per transportar fins a 60 persones.

El grup Avanza dirigeix aquest projecte amb 11 socis, entre els quals hi ha també Datik, Etralux, Enginyeria Insitu, Novadays, Masermic, Tecnalia, la Universitat Politècnica de Madrid, Insia, Ceit-IK4 i la Universitat de Vigo.
 
El director general d’Avanza ha reconegut també l’impacte que les línies d’alta velocitat tenen en les rutes de transport amb autobús que cobreixen un recorregut similar, i ha indicat que la ruta entre Madrid i València ha perdut fins al 60% dels viatgers.

Tanmateix, Alonso ha declarat que Avanza està oberta a incorporar els seus serveis a qualsevol plataforma de transport de viatgers, ja sigui Renfe o qualsevol altra, i ha incidit que «l’AVE no és l’enemic, sinó la falta de planificació».


Noves tecnologies

La companyia advoca per un nou pla de tots els sistemes de transport, així com per la intermodalitat amb l’ús de les noves tecnologies per afrontar els actuals reptes de la mobilitat.

El director general d’Avanza ha indicat que la companyia espera facturar aquest exercici prop de 500 milions d’euros, similar al de l’any passat, així com un creixement generalitzat dels viatgers dels entorns urbans i metropolitans.

Avanza inverteix entre 30 i 40 milions d’euros a l’any per a la renovació de la seva flota i convertir-la en elèctrica, però Alonso ha apuntat que aquesta transició feia aquestes energies s’ha de fer «de manera racional»