El 86% de les emissions de CO2 de la Cimera del Clima les causen els vols dels participants
Els organitzadors calculen que durant la cita s'han produït 60.000 tones de carboni
Prometen compensar per duplicat l'empremta ecològica que deixa la COP25

zentauroepp51363997 soc191213183403 /
El 86% de les aproximadament 60.000 tones de CO2 que ha emès la Cimera del Clima de Madrid, iniciada el 2 de desembre, les han causat els vols de llarga distància utilitzats pels assistents a la trobada, ha explicat aquest divendres José Luis Blasco, de l’empresa Acciona, encarregada de fer el recompte. El compromís dels organitzadors de la cita és que la suma d’emissions sigui compensada per duplicat en els pròxims mesos, segons ha anunciat Ismael Aznar, del Ministeri de Transició Energètica d’Espanya.
«Els càlculs són encara estimats –ha indicat Blasco– però si ens basem en l’experiència de la cimera anterior, la de Katowice, a Polònia, tot apunta que aquesta vegada, a més del 86% d’emissions causades per les aerolínies, un 10% restants l’ha generat els hostalatges i la mobilitat per la ciutat de Madrid durant aquests dies, un altre 2% correspondria a les activitats dutes a terme dins del recinte de la cimera i un 2% pels concerts».
A la trobada, que oficialment acaba aquest divendres però que possiblement es prolongarà al cap de setmana per falta d’acord entre els negociadors polítics, han assistit unes 30.000 persones. Per pal·liar la seva empremta de carboni, l’organització de la cimera ha distribuït entre els assistents ampolles de vidre que es poden omplir a les diverses fonts repartides per la superfície del recinte firal d’Ifema; s’han col·locatcontenidors per recollir les deixalles de manera selectiva (en cada punt hi ha cinc recipients diferents) i s’han facilitat targetes de transport públic gratuïtes per accedir des del centre de Madrid fins a la zona firal. «Tot això ha fet mereixedora a la cimera de Madrid de fins a tres distintius ambientals diferents», ha celebrat Aznar.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan Pradales i Illa parlen en eusquera i català
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Alimentació Com menjar dònuts sense engreixar: el sorprenent consell d’un expert en nutrició
- EEUU Trump diu que a Musk “ha perdut el cap” i que no té intenció de parlar amb ell
- Barcelona Un prostíbul en un bloc de pisos: "Els clients s'equivoquen de timbre i ens desperten"
- Tennis Roland Garros: Alcaraz imposa la seva grandesa per fondre Musetti i jugar a París la seva cinquena final de Grand Slam
- Futbol Ni Lamine, ni Mbappé, ni Vinicius, ni Pedri... Raphinha, escollit el millor jugador de la Lliga 24-25