Per a patologies sense teràpia
França obre la porta a legalitzar l'ús mèdic del cànnabis
L'Assemblea Nacional autoritza una fase experimental de dos anys en 3.000 pacients amb malalties incurables

zentauroepp37784932 cannabis180523173345 /
A partir del segon semestre del 2020 els metges francesos podran començar a receptar cànnabis a determinats pacients. L’Assemblea Nacional ha donat aquest divendres llum verda a una fase experimental de dos anys que servirà per analitzar l’impacte dels derivats del cànnabis en patologies sense teràpia, obrint així la porta a legalitzar-ne l’ús mèdic.
Neuròlegs, oncòlegs i metges del dolor tindran la possibilitat de prescriure’n l’ús en malalts amb epilèpsia, neuropaties o en aquells que necessitin atenció pal·liativa, alleujar els efectes secundaris de la quimioteràpia o les contraccions musculars involuntàries de l’esclerosi múltiple.
Uns 3.000 pacients participaran en el test que arrencarà probablement a l’estiu del 2020, segons els càlculs de la secretària d’Estat de Sanitat, Christelle Dubos.
«Siguem clars. No es tracta de desenvolupar un nou medicament que reemplaci al paracetamol, sinó de trobar un nou tractament coadjuvant i determinar l’efecte i l’eficàcia en la vida real en una mostra de malalts prou àmplia i en un marc científic plenament validat i totalment segur», va explicar l’autor de l’informe parlamentari, el diputat Olivier Véran, de La República en Marxa (LREM), partit del president francès i majoritari a l’hemicicle.
Aquest tipus de tractament és legal a 17 països de la Unió Europea però no a França, on la llei només permet des del 2014 prescriure fàrmacs que contenen derivats del cànnabis, tot i que el seu ús és complicat, car i està poc desenvolupat.
«Rebo milers de correus de gent que pateix tota mena de malalties i espera que l’ús mèdic del cànnabis li doni resposta», va assegurar Véran davant de la premsa. La mesura ha sigut acollida favorablement a l’hemicicle per tots els grups polítics.
Administració àmplia
L’Agència Nacional de Seguretat del Medicament (ANSM) havia donat el seu vistiplau el juliol passat al marc general proposat per un comitè d’experts. L’organisme regulador és partidari d’una manera d’administració àmplia, així que el tractament podrà estar basat en productes per inhalar, com olis de flors seques, o ingerir, com les solucions bevibles, gotes i càpsules d’oli, així com tisanes.
Notícies relacionadesAls pacients se’ls donarà la primera medicació a l’hospital, però després podran comprar la medicació a la farmàcia. La posologia tindrà en compte l’efecte dels dos principis actius, el tetrahidrocannabinol, d’efectes psicoactius i el cannabidiol, que genera relaxació muscular.
Segons les dades de l’Observatori francès de drogues i toxicomanies relatives al 2016, gairebé 17 milions de francesos d’entre 11 i 64 anys han tingut alguna experiència amb el cànnabis. D’ells, 5 milions el van consumir almenys una vegada a l’any i 700.000 en reconeixen l’ús diari.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Almenys 240 morts a l’Índia a l’estavellar-se un avió
- Ja hi ha 400 treballadors al Campus Hipra, que s’inaugurarà al setembre
- Hipra tanca el 2024 amb un benefici net de 32,7 milions
- Educació a Catalunya Catalunya prohibirà els mòbils també a l'ESO i retirarà tablets i pissarres digitals a Infantil
- Successos El fals ‘email’ de Mossos acusant d’un delicte per aconseguir les teves dades bancàries
- La resposta a l'escàndol ERC, després de la dimissió de Cerdán: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no podrà comptar amb el nostre suport"