ENTREVISTA A 'IDEALISTA'
Esther Argerich: «Animo Irene Montero que sigui ella la que els busqui un pis de 1.000 euros»
La propietària d'un polèmic pis que havia de ser desnonat a Barcelona ha explicat la seva versió del que va passar amb els llogaters

zentauroepp37054799 piso alquiler190301131955 /
«Porto en un estat d’ansietat continu des que m’han posat enmig d’una polèmica que, al meu parer, no té ni cap ni peus: el pis és meu, vull que me’l tornin i no el vull posar més de lloguer», ha assegurat Esther Argerich, la propietària del pis esmentat per Irene Montero a Twitter, en una entrevista concedida a ‘Idealista News’.
La portaveu d’Unides Podem al Congrés, Irene Montero, va difondre a la xarxa social un vídeo en què demanava que es frenés el desnonament d’una família amb tres fills a la qual Argerich havia apujat la mensualitat un total de 300 euros. No obstant, Montero va fer la petició a la propietària revelant el seu nom i cognoms. Des d’aleshores la propietària assegura que viu en un estat d’ansietat continu.
«Imagina tenir un pis en propietat i que després de més de deu anys cobrant la mateixa renda decideixes apujar-lo per circumstàncies personals. Ara imagina que, per actualitzar el preu d’aquest lloguer, previ avís de quatre mesos als llogaters i que ha estat congelat des d’aleshores, comences a rebre amenaces per part dels sindicats, ‘escraches’ a la porta de la feina i la violació de la teva privacitat a la televisió per part de polítics populistes. Doncs aquest és el meu cas», ha dit Argerich a l’entrevista.
Amenaces i assetjament
«Era l’octubre del 2018 i s’acabava el contracte. Aleshores l’administració de l’immoble requeia sobre una immobiliària de la zona, que es va posar en contacte amb els llogaters mitjançant un burofax per comunicar-los l’acabament del contracte amb data 31 d’octubre, un procediment habitual», explica l’afectada. Després van arribar les amenaces i es van veure gairebé obligats a deixar de portar-me els papers del pis per culpa del Sindicat de Llogaters.
«Els llogaters, dels quals jo no diré el nom perquè no ho veig necessari, van llogar el pis per primera vegada l’agost del 2007 amb una renda pactada de 1.100 euros mensuals. És un pis que és a la Dreta de l’Eixample, amb cinc habitacions i 140 m2. Per les circumstàncies econòmiques per les quals va passar mig país, es va decidir que passessin a pagar 1.000 euros, en comptes dels 1.100 pactats. És més, en alguna ocasió es va intentar oferir-los l’opció que lloguessin un altre pis que tenim, en una altra zona i una mica més petit, per un preu més assequible, però es van tancar en banda, ja que volien viure en aquest barri: és a dir, viure en un barri de classe alta a un preu de ganga», afegeix la propietària.
«Es pot destacar que els llogaters del pis ara mateix són un matrimoni, que si bé la dona no treballa el marit, que és treballador del sector de la sanitat, cobra uns 2.500 euros al mes, i tres fills; un té 14 anys i els altres dos tenen 25 i 21 anys i, segons em consta, treballen», afegeix la propietària.
Notícies relacionades«Arribat el moment de l’acabament del contracte, el meu marit i jo vam comentar quin preu es podia demanar pel pis, que vaig heretar dels meus pares. Ells ens van dir que per les característiques del pis i la situació actual delmercat, tenia un valor d’uns 1.500 euros, però ens va semblar molt, per la qual cosa vam decidir que, al ser uns llogaters que portaven molt temps al pis i que fins aleshores no havíem tingut cap problema amb ells, vam quedar que la renda s’apujaria a 1.300 euros com una consideració cap a ells». La seva resposta, segons la propietària, va ser que «no acceptaven la pujada i que tampoc se n’anirien del pis».
Tenint en compte que l’immoble té 140 m2, com sosté la propietària, i que el preu del m2 de la zona se situa en 14,5 euros el m2, segons idealista, la renda de la vivenda a preu de mercat seria d’uns 2.030 euros mensuals. O el que és el mateix, prop d’un 36% més del que sol·licita la propietària.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA
- Al Parlament ERC, els Comuns i la CUP demanen la compareixença de Parlon i Trapero per l’ús de gas pebre en la manifestació propalestina
- Estudiants L’agitador Vito Quiles fa una breu aparició a la UAB en un matí marcat per la tensió i les càrregues policials