Alerta dels Mossos
¿Tens Netflix? Vigila amb aquesta estafa
Una campanya que simula ser legítima busca robar dades personals i bancàries
zentauroepp28634832 file this march 20 2012 file photo shows netfilx headquar190729183609 /
Ara li ha tocat a Netflix ser víctima de la ciberdelinqüència. Ho alerten els Mossos a través de Twitter, on s’han fet eco d’una informació de l’Oficina de Seguretat de l’Internauta que adverteix de la circulació de correus fraudulents usurpant aquesta plataforma, amb què es busca obtenir les claus d’accés i les dades dins de cada compte, incloent els de les targetes de crèdit.
🚨#PHISHING🚨 Detectats correus que intenten suplantar @NetflixES. Volen obtenir dades bancàries! NO PIQUIS! 👉https://t.co/tdmrbGCkeI via @osiseguridad pic.twitter.com/um0zis8PwU
— Mossos (@mossos) 27 de septiembre de 2019
Els correus detectats en aquesta nova campanya maliciosa que suplanten la identitat de Netflix s’identifiquen perquè porten l’assumpte següent: «Actualitza la teva informació de pagament».
El contingut del correu informa l’usuari que s’ha produït un error a l’hora de fer el càrrec relatiu al pagament de la quota mensual del servei de subscripció ofert per Netflix.
Notificar-ho immediatament
Notícies relacionadesDesprés de ser introduïdes les dades i prémer el botó «Actualitzar forma de pagament», el web fraudulent que simula ser Netflix mostra un missatge a l’usuari indicant-li que ha d’introduir el codi de confirmació que rebrà per SMS per dotar de més credibilitat el procés. Aquest codi no el rebrà en cap moment. A aquest tipus de frau se’l coneix com a ‘phishing’.
Si heu rebut un correu d’aquestes característiques, heu accedit a l’enllaç i facilitat les vostres dades personals i bancàries (número de targeta, data de caducitat i codi de seguretat), heu de contactar com més aviat millor amb la vostra entitat financera per informar-los del que ha passat.
- Nova ajuda familiar Fins a 200 euros al mes per cada fill: així seria la nova ajuda universal que prepara el Govern
- Tribunals El jutge Santiago Pedraz es fa càrrec de la denúncia contra Laporta pel delicte de blanqueig de capitals
- Retorn a la ràdio Andreu Buenafuente torna a la feina després de la seva baixa mèdica: «Això ha sigut com morir-te en vida»
- Balanç anual del 2025 Les ‘start-ups’ catalanes generen ja 3.000 milions d’euros de negoci i 30.000 llocs de treball
- Previsió meteorològica Espanya s’endinsa en la primera setmana de l’any de bon temps i temperatures per sobre de la mitjana
