A ESPANYA

Les morts cauen a l'estiu un 15% per la reducció del límit de velocitat

El descens de la sinistralitat s'ha concentrat en les vies convencionals, on el límit es va baixar a 90 km/h

La proporció de morts vulnerables s'acosta a la meitat, amb un fort augment dels motoristes

zentauroepp47347243 soc190905115448

zentauroepp47347243 soc190905115448

1
Es llegeix en minuts
Manuel Vilaseró

La reducció de la velocitat màxima a 90 km/h a les carreteres convencionals implantada a començaments d’any està donant els seus fruits. Aquest estiu s’ha saldat amb la xifra més baixa de morts des que hi ha registres, 220, només igualada per l’any 2014. El descens de morts respecte al juliol i agost de l’any passat ha sigut del 15%, concentrat tot en les vies secundàries.

“Estem en un canvi de tendència respecte a anys anteriors en què havia augmentat el nombre de morts. A poc a poc anem fent camí en la bona direcció”, ha assenyalat el ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, després de recordar que durant el primer semestre les morts han caigut també un 9%.

A més del canvi en els límits de velocitat, Marlaska també ha recordat que s’ha acompanyat d’un augment de la vigilància perquè la nova norma es compleixi: hi ha hagut més agents desplegats, han actuat els drons i s’hi han sumat 28 radars més.

Augment a les autopistes

Notícies relacionades

Les dades del nombre de morts no deixen lloc a dubte. Mentre a les autovies i autopistes la morts han pujat de 61 a 65, en les convencionals han caigut de 199 a 154, la xifra més baixa des que hi ha registres.   

L’altra dada que crida l’atenció del balanç estiuenc no és precisament positiva. El percentatge de morts vulnerables (vianants, ciclistes i motociclistes) segueix en augment i, amb un 41%, s’acosta a la meitat del total. El col·lectiu més afectat ha sigut el dels motoristes, amb 8 víctimes més que l’estiu del 2018.