Drets del consumidor

FACUA considera "discriminatòria" la decisió de Vueling de fer fora una passatgera pel seu escot

L'associació de consumidors nega que pugui prohibir-se l'entrada a passatgers per la seva indumentària

Vueling ha atribuït la decisió a les seves condicions de transport i a la suposada actitud abusiva de la passatgera

facua

facua

1
Es llegeix en minuts
Lourdes Barragán

L’oenagé  pelsdrets dels consumidorsFACUA, ha denunciat a través d’un comunicat la decisió de la companyia aèria Vueling, coneguda aquest diumenge, quan van denegar l’entrada a l’avió a una passatgera per la vestimenta que portava en el moment de l’embarcament. Altres passatgers del mateix vol van apuntar que el motiu del rebuig va ser el ‘body’ escotat que portava la dona.     

Una germana de l’afectada va pujar un vídeo del moment a Twitter en el qual denunciava el succeït, al·legant que a la seva familiar se li havia impedit l’entrada a l’avió per portar un“’body’ escotat”.La companyia aèria, per la seva banda, va justificar la decisió assegurant que “la passatgera anava en banyador”,i que “laseva resposta a la petició de l’agent de 'handling' ha sigut abusiva”. 

Notícies relacionades

FACUA, per la seva banda, ha negat que alguna normativa“prohibeixi expressament l’admissió dels passatgers per la seva indumentària”,sempre que (com en aquest cas) la vestimenta no vagi en contra de l’ordre públic. A més, l’associació de consumidors  s’ha escudat en la llei orgànica 3/2007 que es refereix, entre altres coses, al tracte igualitari entre homes i dones que han d’oferir tant les companyies públiques com les privades.

Tot i que Vueling assegura que les seves condicions de transport permeten“denegar l’accés a passatgers la conducta dels quals no s’adapti a aquestes normes”,des de FACUA consideren“ambigües”aquestes decisions, i entenen que la seva interpretació s’hauria d’haver posicionat de costat del consumidor.

Temes:

Vueling FACUA