no està extingit
Els bombers sufoquen un altre rebrot de l'incendi de Ribera d'Ebre
Els Agents Rurals han restringit l'accés al Montsec i als boscos de la Baronia de Rialb pel risc de foc
Els Bombers de la Generalitat han sufocat un rebrot de l’incendi de Ribera d’Ebre que va devastar més de 5.000 hectàrees. Els bombers, que han rebut l’alerta poc després de les deu del matí, han informat que es tracta d’un cep que fumejava a prop de la zona coneguda com la bassa de la Socarrada, en el municipi de Maials (Segrià), i que ja està controlat. En total, des de dilluns ha tingut una dotzena de rebrots.
Així, els bombers han volgut recordar que el risc d’incendi és alt en tot el territori i han demanat precaució. A més, aquest divendres s’ha activat el pla Alfa 3 en algunes comarques per l’alt risc d’incendi. Per això els Agents Rurals han restringit l’accés al Montsec i als boscos de la Baronia de Rialb.
⚠️ Demà s'activarà el #plaalfa3 a algunes comarques per alt risc d’incendi. Per això @agentsruralscat han restringit ⛔️ els accessos al Montsec i als boscos de la Baronia de Rialb. Molta prudència! ➡️ https://t.co/M8gnliD9be
— gencat (@gencat) 4 de julio de 2019
L’incendi no està extingit
Notícies relacionadesDues dotacions terrestres i un helicòpter dels Bombers han treballat en el rebrot d’avui, que està totalment controlat, i continuen remullant les zones més calentes. També han recordat que l’incendi de Ribera d’Ebre no està extingit. El cos ja va advertir a començaments de setmana que no considerarien l’incendi extingit fins que no passessin 48 hores sense nous focus. Segons han informat els Bombers, la majoria dels rebrots són ceps que fumegen, però també han hagut d’actuar en un parell d’ocasions per escombraries que entren en combustió.
Les altes temperatures d’aquests dies no han ajudat a refredar el terreny, que s’encén amb facilitat. Dilluns hi va haver quatre rebrots, el més destacat a Llardecans (Les Garrigues), que va calcinar uns 300 metres quadrats. Dimarts van ser dos, amb ceps fumejants en zones properes a la carretera de Flix a La Palma d’Ebre (Ribera d’Ebre). I dimecres els bombers van haver d’actuar en quatre punts, un d’ells per l’alerta d’uns fems d’una granja que començaven a cremar. Cal recordar que així és com s’hauria iniciat el gran incendi forestal que ha cremat unes 5.000 hectàrees.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)