Anar al contingut

DADES DE L'EGM

Un de cada quatre lectors s'informa a través d'un diari de Prensa Ibérica

Amb l'adquisició del Grup Zeta, Prensa Ibérica supera els 2,4 milions de lectors diaris, segons les dades de l'EGM publicades aquest dimecres

El grup que presideix Javier Moll consolida la seva dimensió nacional i es converteix en líder de la premsa regional i local a Espanya, amb cinc diaris d'informació general entre els 15 més llegits

Un de cada quatre lectors s'informa a través d'un diari de Prensa Ibérica

El primer Estudi General de Mitjans (EGM) donat a conèixer després de la compra del Grup Zeta per Prensa Ibérica confirma que la suma dels actius dels dos grups ha donat origen a una de les principals companyies de comunicació a Espanya.

La nova Prensa Ibérica arriba als 2,4 milions de lectors diaris, la qual cosa representa el 26,6% de l’audiència total. D’acord amb les xifres que es desprenen de l’última onada de l’EGM, Prensa Ibérica s’enfila fins a la segona posició en nombre de lectors de premsa diària, només superada per un estret marge per Unidad Editorial, que compta amb 2,6 milions de lectors.

Les dades de l’EGM situen a més Prensa Ibérica en el lideratge de la premsa regional i local a Espanya. Cinc de les seves capçaleres, ‘El Periódico de Catalunya’‘La Nueva España’‘Faro de Vigo’‘Levante-EMV’ i ‘Información’, estan entre els 15 diaris d’informació general de pagament més llegits.

El grup que presideix Javier Moll és líder en diverses regions. A la Comunitat Valenciana, on edita ‘Levante-EMV’ de València, ‘Información’ d’Alacant i ‘Mediterráneo’ de Castelló, el grup és líder absolut d’audiència a l’arribar als 434.000 lectors diaris, un 59% del total, segons la nova onada de l’EGM.

Els diaris de Prensa Ibérica són també els més llegits a les Canàries, on  ‘La Provincia’ i ‘El Día’ superen els 245.000 lectors diaris (62% del total), i a Astúries, on ‘La Nueva España’ depassa els 274.000 lectors diaris (el 75%).

Amb la compra del Grup Zeta, Prensa Ibérica irromp amb força a l’Aragó i Extremadura, i fa un salt significatiu a Catalunya, on les seves capçaleres (‘El Periódico de Catalunya’, ‘Diari de Girona’ i ‘Regió 7’) sumen 442.000 lectors diaris. 

Destaca el comportament d’’El Periódico de Catalunya’, que guanya 25.000 lectors diaris respecte a l’anterior EGM. Amb un creixement del 7% i una xifra total de 386.000 lectors, és la capçalera amb més augment d’audiència a Catalunya.

Esportius i revistes

Prensa Ibérica creix també de forma notable en el segment de la informació esportiva. Als 48.000 lectors de ‘Superesport’, suma ara els 378.000 lectors del diari ‘Sport’.

Les revistes del grup, entre les quals destaquen publicacions com ‘Woman’, ‘Stilo’ i ‘Viajar’, acrediten, per la seva part, una audiència total de 887.000 lectors, segons l’EGM, que consolida Prensa Ibérica com un dels grups editors de referència al quiosc.

En total, els diaris i revistes de Prensa Ibérica sumen més de 3,3 milions de lectors, segons l’Estudi General de Mitjans.