risc de foc
Catalunya tanca tres zones de muntanya després de 416 incendis en tres dies
La Generalitat ho ha acordat per l'onada de calor extrema que afronta la comunitat

zentauroepp34933779 bombers190426184500 /
La Generalitat tancarà a partir de demà els accessos als massissos del Montsec, el Montsant i els Ports de Tortosa al disparar-se el risc d’incendi per l’onada de calor extrema que afronta Catalunya, després que en els últims tres dies s’hagin registrat 416 focs forestals en tota la comunitat.
Amb la previsió que l’onada de calor elevi els termòmetres a temperatures extremes tres dies consecutius, la Generalitat ha acordat mantenir la prealerta del pla d’incendis, tancar els accessos a aquests tres massissos muntanyosos i anul·lar algunes rutes d’activitats juvenils, segons ha informat Protecció Civil.
El conseller d’Interior, Miquel Buch, ha demanat aquest dimecres al Parlament que s’extremi la precaució, després que entre diumenge passat, 23 de juny, fins a les 23.00 hores d’ahir dimarts s’hagin registrat a Catalunya 416 incendis.
En una reunió del comitè tècnic de seguiment, Protecció Civil ha acordat mantenir la prealerta del pla d’incendis i l’alerta per l’onada de calor, ja que el Servei Meteorològic de Catalunya preveu que a gairebé totes les comarques catalanes es puguin superar temperatures extremes durant tres dies consecutius.
Els dies més complicats, segons les previsions de la Generalitat, seran demà dijous i especialment divendres.
Davant d’aquesta situació, l’Agència de Salut Pública de la Generalitat ha acordat mantenir la fase dos d’alerta del seu pla d’actuació per prevenir els efectes de les onades de calor, el Sistema d’Emergències Mèdiques ha reforçat la central de coordinació del telèfon 061 per atendre població vulnerable i Protecció Civil ha demanat als ajuntaments que disposin una vigilància especial per a les persones de més de 75 anys sense recolzament familiar.
Pla Alfa
Notícies relacionadesA causa del risc d’incendi, els Bombers han engegat un dispositiu especial de seguiment i resposta per evitar la simultaneïtat de focs i els agents rurals han activat el pla Alfa en nivell 3 a diverses comarques, especialment a Lleida, que comportarà que demà es tanqui el Massís del Montsec i divendres els del Montsant i els Ports de Tortosa.
A les comarques lleidatanes del Segrià, l’Urgell, la Segarra i el Solsonès i a la barcelonina de l’Anoia, on està vigent el pla Alfa en nivell 3, també s’han anul·lat les rutes de les activitats de joventut.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos