CCOO exigeix a Educació el pagament de les hores extres pel caos en el sistema de notes
El sindicat insta Educació a reclamar l'empresa responsable del programa Esfera per les «fallades constants»

zentauroepp48673039 notes can peixauet190617133650 /
El sindicat CCOO ha exigit aquest dijous el pagament de les hores extres invertides pel professorat de Primària i ESO a causa del caos en el sistema de notes de l’escola pública de Catalunya. El secretari general d’Educació del sindicat, Manel Pulido, ha instat a la Conselleria d’Educació a reclamar el pagament a l’empresa responsable del programa Esfera, que ha patit “fallades constants”, denunciades pels professors.
Pulido s’ha queixat que el professorat i la direcció dels centres hagin de compensar amb hores extres “els errors de les empreses adjudicatàries de contractes milionaris”. En aquest sentit, també ha reclamat al Govern que “deixi d’externalitzar un servei bàsic per al servei educatiu”.
Notícies relacionadesDimecres, el Govern va demanar explicacions a l’empresa proveïdora de la plataforma informàtica Esfera pels problemes que han tingut els professors per introduir les notes al considerar que es tracta d’“un clar error de programació”. Educació assegurava que, malgrat els problemes, ja s’ha introduït el 70% de les qualificacions en l’aplicador.
Aquest curs ha sigut la primera vegada que s’han introduït dades a Esfera des de Secundaria i Batxillerat , la qual cosa, segons Educació, va provocar que “caigués l’aplicació” per l’elevat nombre d’usuaris. Dilluns, davant del caos desencadenat, la conselleria va limitar el nombre d’usuaris que podien accedir al sistema.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols