OPERACIÓ POLICIAL
Una xarxa captava fons per a nens amb càncer i se'ls gastaven en luxes
Cau a Saragossa una trama que va aconseguir recaptar cinc milions d'euros
L'organització utilitzava dues societats per perpetrar el presumpte frau

zentauroepp18256115 barcelona 09 02 2012 coche patrulla de la policia nacional 181023085704
La Policia Nacional ha detingut cinc membres d’una xarxa que havia creat un entramat empresarial que va arribar a captar cinc milions d’euros amb el reclam que anirien a parar a la lluita contra el càncer infantil i a emergències al tercer món, tot i que, en realitat, van destinar aquests fons a portar una vida de luxe. La investigació oberta per presumpta estafa i organització criminal es va iniciar arran de la denúncia presentada per l’Associació de Pares de Nens Oncològics d’Aragó (Aspanoa) contra les actuacions suposadament “opaques” fetes pel grup integrat pels arrestats.
La trama desarticulada es publicitava àmpliament a través d’una pàgina web, revistes, venda de productes solidaris i actes diversos que tenien com a finalitat la captació de fons. Així, i en quatre anys, va recaptar dos milions d’euros. L’esquer: aquests diners anirien a parar a la lluita contra el càncer infantil. El grup operava també amb una empresa que va aconseguir tres milions d’euros més en cinc anys amb l’excusa que els fons eren per a emergències al tercer món.
No obstant, els diners donats eren destinats al sosteniment d’una estructura empresarial de la qual vivien els cinc detinguts, tots de nacionalitat espanyola, i més de quaranta treballadors. Amb els fons, el principal capitost de l’organització portava un alt tren de vida, amb vehicles d’alta gamma i menjars a coneguts restaurants de la capital aragonesa, segons va informar ahir la Direcció General de la Policia.
Tècniques comercials
Notícies relacionadesMitjançant tècniques comercials, a través de trucades, voluntaris a peu de carrer i actes diversos, els arrestats recaptaven les donacions de persones particulars, fins a arribar als cinc milions d’euros. A més, els implicats feien donacions de joguines entregades per tercers, organitzaven activitats ludicoesportives fetes amb aportacions i impulsaven iniciatives menors amb l’única finalitat real de donar suport publicitari a la seva finalitat.
Els agents pertanyents a la Brigada Regional de la Policia Judicial de Saragossa encarregats de les indagacions han procedit al bloqueig cautelar d’un apartament a la platja, un xalet a la muntanya, un pis a Saragossa, comptes bancaris i 10 vehicles, quatre d’ells d’alta gamma (BMW, Jaguar i Jeep). També han confiscat un turisme BMW que utilitzava el capitost del grup i un Toyota Corola ocupat per membres de la seva família. Aquests cotxes van ser pagats amb les donacions recaptades per les societats utilitzades per cometre el presumpte frau. Dos dels detinguts, entre ells el màxim responsable de la xarxa, R. P. R., van ingressar a la presó divendres després de prestar declaració al Jutjat d’Instrucció número 2 de Saragossa, que s’ha fet càrrec de la investigació.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%
- Els comptes del 2026 El Govern d’Illa insisteix que l’ordinalitat i la gestió de l’IRPF són «fonamentals» en el nou finançament a l’espera de Montero