pederàstia a l'església
Quatre exalumnes dels Maristes de Lleida denuncien abusos d'un religiós

Quatre exalumnes de l’escola Maristes Montserrat de Lleida d’entre 47 i 55 anys van denunciar aquest dimarts davant delsMossos d’Esquadra que van ser víctimes d’abusos sexuals per part del religiós ja mort Moisés González. Es tracta de quatre dels 15 antics estudiants que fa unes setmanes ja van explicar a EL PERIÓDICO els tocaments als quals els havia sotmès González quan tenien entre 6 i 12 anys.
Els mateixos afectats estan convençuts que hi podria haver un centenar de víctimes. Quan va tenir coneixement de la denúncia pública de diversos alumnes, l’escola dels Maristes de Lleida va emetre un comunicat en què afirmava que es tracta d’uns fets "difícilment verificables" i recomanava a les víctimes que ho denunciessin "per les vies adequades i no només a través dels mitjans de comunicació".
Els nous testimonis entrevistats per EL PERIÓDICO aprofundeixen en el passat de la institució i revelen indicis de la pederàstia de Moisès el 1945. Llavors, el germà magrejava les criatures a la sala d’actes de l’escola, durant la projecció de pel·lícules de cine, o a l’interior de les aules, quan exercia de mestre d’educació primària. Els abusos de Moisès van ser paral·lels a la dictadura franquista –van arrencar en la postguerra i es van perpetuar fins a la democràcia– i aquesta va ajudar a brindar-li la impunitat que requerien.
- Disturbis a la capital catalana Almenys 10 detinguts a BCN després de la manifestació a favor de Hasél
- Protestes per l’empresonament de Hasél Xoc de violències a Barcelona
- L’epidèmia es contrau lleugerament a Catalunya a les portes d’una nova obertura
- Neix al Zoo de Barcelona una mona aranya, espècie en perill d’extinció
- El laberint català Les negociacions del Govern arriben al seu equador a foc lent
- El Parlament Europeu deixa Puigdemont a un pas de perdre la immunitat
- Disturbis a la capital catalana Almenys 10 detinguts a BCN després de la manifestació a favor de Hasél
- A Lliçà d’Amunt Bosch anuncia el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya i ultima 336 acomiadaments
- reivindicació Els empresaris catalans diuen «prou»
- Vuitè dia de mobilitzacions Manifestacions per Pablo Hasél a Barcelona i altres ciutats d’Espanya | Última hora de les protestes en directe