Anar al contingut

COMUNICACIÓ

La CNMC dona llum verda a la compra del Grup Zeta per Prensa Ibérica

El grup que presideix Javier Moll "passa a ser el segon operador a nivell nacional en el mercat de la premsa diària impresa d'informació general", segons la resolució de l'organisme.

El Periódico

La CNMC dona llum verda a la compra del Grup Zeta per Prensa Ibérica

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha autoritzat, en primera fase i sense objeccions, la compra de la totalitat del Grup Zeta per part de Prensa Ibérica.

El grup que presideix Javier Moll "passa a ser el segon operador a nivell nacional en el mercat de la premsa diària impresa d’informació general", segons la resolució de l’organisme. Prensa Ibérica conformarà, amb la incorporació de Zeta, un grup amb 25 capçaleres impreses i digitals i una dotzena de revistes.

L’expedient va ser presentat davant de la CNMC el 17 d’abril passat després de l’acord definitiu aconseguit per Javier Moll i el president del Grup Zeta, Antonio Asensio, per a la compravenda d’accions.

Anàlisi de mercat

D’acord amb l’anàlisi de mercat de l’operació, Prensa Ibérica passa a tenir una quota en volum del 16,31% del mercat, i se situa per darrere de Vocento i per davant de Prisa, Unidad Editorial i Grup Godó.

Prensa Ibérica, que comptava fins ara amb una xarxa de 17 diaris regionals i locals, incorpora des d’aquest moment EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, ‘El Periódico de Aragón’, ‘El Periódico de Extremadura’, ‘La Crónica de Badajoz’, ‘Córdoba’, ‘Mediterráneo’, ‘Sport’ i ‘La Grada’.

2,25 milions de lectors diaris

Així mateix, la incorporació d’aquests mitjans permet al grup presidit per Moll superar els 2,25 milions de lectors diaris en paper i fregar els 300.000 exemplars diaris, segons dades difoses al seu dia per Prensa Ibérica.

Així mateix, l’operació permet a Prensa Ibérica estendre el seu negoci a Extremadura i Aragó, dues comunitats en les quals no tenia presència i suposa un reforç del seu posicionament a Catalunya i a la Comunitat Valenciana.