Anar al contingut

Prensa Ibérica compra el Grup Zeta

El Grup que presideix Javier Moll vol consolidar i potenciar 'El Periódico' com un gran mitjà de premsa de Catalunya i un dels primers d'Espanya

L'operació, supeditada a l'autorització de la CNMC, compon un grup que supera els 2,2 milions de lectors diaris i els 25 milions d'usuaris mensuals a internet

Prensa Ibérica compra el Grup Zeta
Prensa Ibérica compra el Grup Zeta

/

Javier Moll, president de Prensa Ibérica, i Antonio Asensio Mosbah, president de Grup Zeta, han arribat a un acord, després d’una llarga negociació, pel qual Prensa Ibérica culmina la compra de Zeta al firmar el contracte de compravenda i es converteix així en un dels grups de comunicació líders d’Espanya.

Al comprar El Periódico de Catalunya, Prensa Ibérica vol no només reforçar la seva presència a Catalunya sinó també consolidar i potenciar aquest diari, fundat el 1978 per Antonio Asensio Pizarro, com un dels grans referents de la premsa de paper i digital no només a Catalunya sinó a tot Espanya, ja que ‘El Periódico’ és una de les grans capçaleres informatives de tot el país.

El Periódico té una difusió de 64.000 exemplars diaris, segons l’OJD, i és llegit cada dia per 361.000 lectors, segons l’Estudi General de Mitjans. El Sport és un diari esportiu de gran influència a Catalunya que també es pretén potenciar.

L’adquisició dels dos diaris catalans reforça de forma significativa el posicionament de Prensa Ibérica a Catalunya, on ja edita Diari de GironaRegió7 i el setmanari Empordà.

Vint-i-cinc capçaleres

‘El Periódico de Aragón’, ‘El Periódico de Extremadura’, ‘La Crónica de Badajoz, Córdoba, Mediterráneo’ i ‘La Grada’ s’incorporen també a Prensa Ibérica, que comptava fins ara amb una xarxa de 17 diaris regionals i locals, entre els quals hi ha diaris líders com ‘La Nueva España’, ‘Faro de Vigo’, ‘La Provincia’, ‘Levante-EMV’ o ‘Información’.

La incorporació dels mitjans del Grup Zeta permet a Prensa Ibérica superar els 2,25 milions de lectors diaris en paper i fregar els 300.000 exemplars diaris. Els mitjans del grup arriben als 25 milions d’usuaris únics i els 525 milions de pàgines vistes al mes en digital, segons Comscore.

A l’incorporar Mediterráneo de Castellón ,Premsa Ibèrica consolida el seu lideratge a la Comunitat Valenciana, en la qual el grup publica els diaris ‘Levante-EMV’ de València i ‘Información’ d’Alacant i compta amb dos canals locals de televisió (Levante TV i Información TV) i una emissora de ràdio (97.7 Radio Levante).

La compra del Grup Zeta, fundat el 1976, permet a Prensa Ibérica entrar amb força a l’Aragó i Extremadura, dues comunitats autònomes en les quals no tenia presència; a la primera, amb ‘El Periódico de Aragón’, i a la segona, amb ‘El Periódico de Extremadura’ i ‘La Crónica de Badajoz’.

L’operació, que està supeditada a l’autorització de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, representa, a més, la incorporació a Prensa Ibérica de 12 revistes especialitzades: ‘Woman’, ‘Cuore’, ‘Rumore’, ‘Viajar’, ‘Stil’o, ‘Autohebdo Sport’, ‘Port’, ‘Digital Camera’, ‘Cartoon Network’, ‘Disney Channel’, ‘Neox Kidz’ i ‘Like!’. Prensa Ibérica ha dissenyat un pla per rellançar els títols adquirits, reconduir les estratègies i modernitzar-ne les estructures.